۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲

فارس نوشت:

ارتش سوریه کار استقرار نیروهای خود در مرز ترکیه را در واکنش به طرحی موسوم به طرح ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه آغاز و حد فاصل مرز ترکیه تا عمق 20 کیلومتری در خاک خود را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.
منابع غیررسمی به شبکه خبری المنار لبنان اعلام کردند که ارتش سوریه کار استقرار نیروهای خود در مرز ترکیه را آغاز کرده است.

این اقدام ارتش سوریه تحت عنوان «در هم شکستن توهمات» و در کل طول مرز سوریه و ترکیه اجرایی می‌شود.

این در حالی است که برخی منابع از پیشنهاد معارضان خارج‌نشین سوریه به ترکیه خبر دادند که بر اساس آن در مرز ترکیه تا عمق پنج کلیومتری خاک سوریه، منطقه‌ای حائل ایجاد شود که ارتش سوریه حق ورود به آن را نداشته باشد.

این منابع به المنار اعلام کردند که ارتش سوریه این منطقه را به عمق 20 کیلومتر تا مرز ترکیه منطقه بسته نظامی اعلام و تاکید کرد که ورود و خروج در این منطقه فقط با اجازه ارتش صورت می‌گیرد.

پس از اقدام شتاب‌زده اتحادیه عرب در معلق کردن مشارکت سوریه در نشست‌های این اتحادیه در روز شنبه گذشته (12 نوامبر) فشارهای ترکیه به همراه چند کشور عربی مانند عربستان و قطر به همراه فشار فرانسه، آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر بشدت بر سوریه افزایش یافته است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    2 3
    ازنظر امريكا ومتحدينش سقوط دولت سوريه درمقابل سقوط مهره هايي مثل قذافي مبارك و......كمي بايش تعادل ايجاد ميكند و ضربه اي به قدرت ايران اسلامي در منطقه است درحاليكه طرفداران جمهوري اسلامي دركل جهان حتي دربين غير مسلمانان هرروز درحال افزايش هستند در خودامريكا نظام اسلاميطرفداران زيادي داردكه حظرندجانشان رافداكنند قدرت هاياستكباري بايد تحليل شان راعوض كنند بهطرفداران اديان الهي خصوصا مسلمانان وعقايد انها احترام بگذارند والا سقوط اسد برفرض دور ازذهن بازهم وال استريت شايدحتي شديدترهم ادامه خواهديافت اين جبر تاريخ نيست بلكه عاقبت فكرهاي باطل است ./.