رئیش شورای رقابت گفت:افزایش تورم فعلی وارداتی نیست و ناشی از آشفتگی بازار دخلی ارز است.

جمشید پژویان رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرآنلاین ضمن انتقاد از عملکرد بانکها در قبال برنامه هدفمندسازی یارانه ها گفت: شورای رقابت برای بررسی روند ارایه اعتبارات بانکی و ارزیابی این عملکرد از بانکها در خواست کرده است تا اطلاعات مورد نیاز شورا را جهت انجام این بررسی ارایه دهند ولی متاسفانه بانکها در قبال این درخواست مقاومت کرده و حاضر به ارایه این اطلاعات نشده اند.
وی در ادامه افزود: این در حالی است که بر اساس قانون شورای رقابت حق دریافت اطلاعات از تمامی دستگاههای دولتی را دارد و در صورتی که سیستم بانکی این اطلاعات را در اختیار شورا قرار ندهد، شورا این اختیار را دارد که با تشکیل تیم های بازرسی مستقل اقدام به جمع اوری اطلاعات از سیستم بانکی کند.
پژویان در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از عملکرد سیستم بانکی در قبال اجرای درست برنامه هدفمندسازی یارنه ها چیست گفت: با در نظر گرفتن شواهد می توان گفت که سیستم بانکی در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته است.
وی در بخش دیگری از این گفتگو افزود: متاسفانه چند نرخی شدن ارز که توسط بانک مرکزی در بازار ارز اتفاق افتاده است می تواند برای بخش تولید و در نتیجه برنامه هدفمندسازی مشکلات جدی به همراه داشته باشد و این روند باید به سرعت تصحیح شود.
وی افزود: در حال حاضر چیزی به عنوان تورم وارداتی در اقتصاد ایران نداریم و انچه شاهد آن هستیم تنها حاصل آشفتگی بازار ارز است.
/22231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    0 1
    دکتر اطلاعاتت ضعفه . هزینه واردات هر تن کالا از حدود 1250 دلار به نزدیک 1700 دلار رسیده . پس بخشی از تورم ناشی از گران شدن وارداته