کشف اجساد با سرهای قلابی در پرو +  عکس

یک سایت باستان شناسی در پرو، ۷۳ مومیایی از امپراتوری واری، قبل از اینکه اینکاها امپراطوری را بدست بگیرند، کشف کرده است. قدمت این مومیایی‌ها به ۱۰۰۰ سال قبل می‌رسد و در طناب و پارچه‌های رنگارنگ پیچیده شده‌اند. ماسک‌هایی به نام «سر مصنوعی» نیز پیدا شد که از چوب و سرامیک ساخته شده بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اجساد تدفین شده که کنار معبدی نقاشی شده در پرو واقع شده‌اند، برای باستان‌شناسان شگفت‌انگیز هستند. هفتاد و سه مومیایی در یک مکان که همگی مربوط به سال‌های ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ پس از میلاد هستند و در وضعیتی عجیب حفظ شده بودند، آن‌ها همچنین نقاب‌های حکاکی شده که نوعی «سر مصنوعی» بودند داشتند و سرنخ‌هایی را در مورد امپراتوری واری قبل از قرن بیستم و ورود اینکاها نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

چیزی که این یافته را منحصربه‌فرد می‌کرد این بود که مجموعه‌ای از گورستان‌های پیچیده قبلاً در پایان قرن نوزدهم کشف شده بود، با این حال به خوبی حفظ نشده بودند و به‌شدت توسط دزدان قبر غارت شده بودند. کشف ۷۳ مومیایی دست نخورده در زیر دیوار اینکان کاملاً غیرمنتظره بود، همچنین این موضوع که مومیایی‌ها به خوبی حفظ شده بودند محققان را تشویق کرد تا بیشتر در مورد این یافته کاوش کنند.

۷۳ جسد با سرهای قلابی کشف شد/ عکس

هر یک از مومیایی‌ها با پارچه و طناب پیچیده شده بود که برخی از آنها کاملاً رنگارنگ بودند. این تیم همچنین «سرهای مصنوعی» را پیدا کردند که از چوب حکاکی شده و سرامیک ساخته شده بودند تا در هنگام نقل مکان به دنیای دیگر به آن فرد یک حضور ابدی بدهد. به گفته محققان، ظاهرا شرط این بود که اعضای خانواده وظیفه خود را انجام دهند و فرد را برای ادامه زندگی آماده کنند. این اقدامات برای اطمینان از تداوم زندگی پس از مرگ برای اجداد نزدیک خود بسیار جدی گرفته می‌شد.

۷۳ جسد با سرهای قلابی کشف شد/ عکس

همچنین دو چوب حکاکی شده را کشف شد که با تصاویری از دو شخصیت برجسته که روی سر خود پوششی شبیه به پادشاهی تیواناکو داشتند، تزئین شده بودند. چوب عصا مانند، در لایه‌ای پوشیده از قطعات صدف خاردار که احتمالاً از اکوادور کنونی وارد شده بودند، پیدا شدند. حکاکی‌های چوبی روی چوب‌ها، دو خدا را نشان می‌دهد که روی یک پایه بلند ایستاده‌اند.

بیشتر بخوانید:

منبع: popularmechanics

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1856246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =