رونمایی از گزینه‌های جانشینی گل‌محمدی در پرسپولیس

ورزش سه نوست: بازار گمانه‌زنی و شایعه در مورد گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس بالا گرفته اما به نظر می‌رسد رضا درویش تصمیم خود را گرفته باشد.

جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس احتمالا تا 48 ساعت دیگر اعلام خواهد شد تا نیمکت سرخپوشان برای اولین بار از لیگ نوزدهم خالی شود. اما این بار به نظر تفاوت‌هایی با کناره‌گیری ناگهانی گابریل کالدرون داشته باشد و باشگاه پرسپولیس با نگرش متفاوتی به استقبال انتخاب سرمربی خود برود.

این در حالی است که البته رضا درویش باتوجه به پروسه زمان‌بر، هزینه‌زا و پرریسک تغییر سرمربی، همچنان امیدوار به بازگشت گل‌محمدی است تا انتخاب سرمربی جدید را به پایان فصل موکول کند اما بعید است یحیی از این استعفا بگذرد و برای هشتمین بار به جمع قرمزها برگردد.

در این روزها اسامی داخلی و خارجی زیادی برای هدایت پرسپولیس مطرح می‌شوند که البته همه آنها در حد حدس و گمانه‌زنی هستند. باشگاه پرسپولیس برای شروع مذاکرات جدی، منتظر جدایی رسمی یحیی و سپس طرح گزینه‌ها در هیئت‌مدیره است تا سپس رضا درویش کار خود را آغاز کند.

برانکو ایوانکوویچ، گزینه اصلی پرسپولیس
باوجود اینکه برانکو آماده سرمربیگری عمان در جام ملتهای آسیا می‌شود اما او گزینه اصلی رضا درویش برای جانشینی یحیی گل‌محمدی است. برانکو در چهار فصلی که روی نیمکت سرخپوشان حضور داشت، سه قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی را به دست آورد تا اقبال عمومی شدیدی را هم متوجه خود ببیند.

با این حال او در آخرین سال قراردادش مبلغ یک میلیون و صد هزار یورو را از این باشگاه گرفت و طبیعتا بازگشت او هم هزینه بیشتری را برای سرخپوشان به دنبال خواهد داشت اما از سوی دیگر نتایج درخشان این سرمربی روی نیمکت قرمزها باعث شده تا رضا درویش او را گزینه نجات خود بداند.

چند سرمربی خارجی دیگر در تیررس
اما برانکو تنها گزینه پرسپولیس برای هدایت قرمزها نیست و در بررسی اولیه، گزینه‌های دیگری هم به رضا درویش معرفی شدند. باتوجه به وضعیت بازار، سرمربیان آزاد زیادی در دسترس این باشگاه هستند و آنها فعلا در مرحله بررسی گزینه‌های مختلف هستند. به نظر می‌رسد در گام نخست 6-7 گزینه در تیررس باشگاه پرسپولیس قرار دارند که البته هنوز هیچ مذاکره یا صحبتی با آنها یا نمایندگان‌شان انجام نشده و همه چیز فعلا در مرحله‌ بررسی قرار دارد.

در این بین دراگان اسکوچیچ هم باتوجه به سابقه حضور در فوتبال ایران و رابطه خوب هواداران پرپسولیس با او، گزینه دیگر قرمزها خواهد بود و از بین سرمربیان سابق پرسپولیس هم افشین قطبی که هم اکنون در فوتبال کانادا مشغول سرمربیگری است، دیگر موردی است که شاید در روزهای آینده نامش مطرح شود.

محدودیت پرسپولیس برای جانشین یحیی
البته مهم‌ترین نکته در انتخاب سرمربی پرسپولیس، محدودیت مالی این باشگاه است که دست رضا درویش را تا حد زیادی بسته نگه میدارد. هم اکنون بر اساس گزارش کدال باشگاه پرسپولیس ۶۱ میلیارد تومان برای کادرفنی خود هزینه میکند که در این بین ۲۱ میلیارد برای مربیانی خارجی و ۴۰ میلیارد برای نفرات داخلی است.

با این حال کمبود نقدینگی در باشگاه پرسپولیس و قرارگیری در پنجره زمستانی باعث شده تا از همین حالا شرایط برای سرمربی بعدی مشخص باشد و گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس هم باید این موضوع را بپذیرد.

گزینه‌های ایرانی و تصمیم مهم درویش
طبیعتا گزینه‌های ایرانی شمار بیشتری از نفرات خارجی را تشکیل می‌دهند و لیست بلند بالایی را به خود اختصاص داده‌اند؛ از سرمربیان آزاد نظیر تا چهره‌های دیگری که در لیگ برتر ایران مشغول هستند و هر کدام هدایت تیمی را بر عهده گرفته‌اند.

با این حال آنطور که از باشگاه پرسپولیس به گوش رسیده، آنها هیچ یک از گزینه‌های ایرانی را مورد بررسی قرار نمی‌دهند و تصور می‌کنند که فضا برای انتخاب مربی ایرانی به هیچ وجه باز نیست. در این بین علی دایی به واسطه دوستی نزدیک با رضا درویش شاید از شرایط بهتری برخوردار بود اما درویش تلاش می‌کند تا تنها و تنها به مربیان خارجی فکر کند و گزینه بعدی را از میان نفرات خارجی برگزیند.

به این ترتیب و در میان شایعات، باشگاه پرسپولیس اولویت نخست خود را حفظ یحیی گل‌محمدی و باز نگه داشتن روزنه بازگشت او و سپس انتخاب سرمربی خارجی می‌داند که در صدر آنها نیز نام برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =