پویش ملی سلامت تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ تمدید شد

سرپرست دانشگاه عوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از تمدید مهلت اجرای پویش ملی سلامت خبر داد و گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند با شرکت در این پویش، از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر محمدحسین اعرابی در ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه سراسری خبر اظهار داشت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت هدف استان چهارمحال و بختیاری معادل بیش از ۶۵۲ هزار و ۸۰۰ نفر، با اجرای پویش ملی سلامت نسبت به فشارخون بالا و دیابت غربالگری شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه افراد بالای ۱۸ سال باشعار «اگاهی زودتر مراقبت موثرتر» از ۲۰ آبان ماه اغاز شد افزود: بیش از ۷۲۶ هزار نفر در ۱۲ شهرستان این استان، گروه هدف پویش ملی سلامت است.

دکتر اعرابی افزود: تکمیل پرونده سلامت الکترونیک افراد، پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری های دیابت و فشارخون بالا، و کنترل بیماری در مراحل اولیه با رصد و مراقبت از اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: اغلب مناطق روستایی این استان به صورت ۱۰۰ درصد غربالگری شده اند.

دکتر اعرابی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۳۷ مرکز، پایگاه و خانه بهداشت، ۳۸ ایستگاه ثابت و سیار و ۲۰۹ تیم سیار برای اندازه گیری فشارخون و قندخون به صورت رایگان در استان فعال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =