دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج قزوین به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه دومین جشنواره بسیج صنایع‌دستی قزوین هم‌زمان با دهه بصیرت و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.‎

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیین اختتامیه دومین جشنواره بسیج صنایع‌دستی قزوین هم‌زمان با دهه بصیرت و هفته گرامیداشت مقام زن و مادر با معرفی برگزیده‌‎ها و با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان روز گذشته در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج برگزار شد.

سیدمیثم حصاری، معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین در حاشیه برگزاری این مراسم ضمن از تقدیر از حضور و مشارکت هنرمندان در این جشنواره گفت: دومین دوره از جشنواره صنایع‌دستی بسیج با همکاری و تعامل بسیج هنرمندان و حضور و مشارکت موثر هنرمندان استان برگزار و ۱۰۰ اثر در رشته‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که همه آثار ارسالی به مدت یک هفته در نمایشگاهی در شهر آبگرم به نمایش درآمد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره امروز به میزبانی شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج با معرفی نفرات برگزیده برگزار شد، افزود: در این مراسم با رای هیات داوران سه اثر به عنوان آثار برگزیده و سه اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند که سه اثر برتر به جشنواره ملی بسیج راه خواهند یافت.

او خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از دو هنرمند کارآفرین مناطق کم‌برخوردار آوج و بوئین‌زهرا و خانواده هنرمند شهید والامقام سیدهاشم عبدحسینی تجلیل شد.

حصاری ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره‌ها توسعه و ترویج رشته‌های صنایع‌دستی در استان، احیای رشته‌های فراموش شده و معرفی و شناسایی هنرمندان گمنام را به‌دنبال داشته باشد.

هنرمندان عاصی قاسم‌آبادی در رشته چادرشب‌بافی، محمداسماعیل حسنی در رشته زره‌بافی و اشرف حاتمی در رشته روردزی‌های سنتی از قزوین به عنوان سه نفر برگزیده، سیدهاشم عبدحسینی از قزوین در رشته منبت، حمیده اذان‌گو از قزوین در رشته نقاشی پشت شیشه و آمنه ظهیری از شهرستان آبیک در رشته معرق به‌عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند و از فاطمه محمدی از شهرستان آوج در رشته چرم‌دست‌دوز و مریم خلج از شهرستان بوئین‌زهرا در رشته گلیم‌بافی به‌عنوان هنرمندان کارآفرین مناطق کم‌برخوردار تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =