مذاکره پرسپولیس با برانکو قبل از جواب نهایی یحیی؛ نمایش درویش یا تعارف با گل‌محمدی؟

 فوتبال 360 نوشت: مدیرعامل پرسپولیس در شرایطی از مهلت دادن به یحیی حرف زده که ظاهرا از قبل تصمیمش را گرفته است.

ماجراجویی یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس بعد از قریب به 1400 روز فعالیت در این باشگاه به پایان رسید تا این سرمربی ایرانی بعد از کسب 6 جام در این بازه زمانی، از جمع سرخ‌پوشان تهرانی جدا شود. این جدایی ولی شب گذشته، حوالی نیمه‌شب، نهایی شد؛ جایی که یحیی گل‌محمدی، با توجه به صحبت‌هایی که رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس داشته، پای برگه کتبی فسخ قراردادش را امضا کرده است.

به این ترتیب، هنوز از جدایی رسمی یحیی با پرسپولیس 24 ساعت نشده. این درحالی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس و در راس آن، رضا درویش، بارها در طول چند روز اخیر از این گفته‌اند که منتظر اعلام نظر نهایی یحیی باقی می‌مانند و بعد به سراغ گزینه‌های دیگر می‌روند. مهلتی که پرسپولیس به یحیی داده بود، روز یکشنبه است که پس از آن عنوان شد این سرمربی اعلام کرده شرایط همکاری را ندارد. پس، پرسپولیسی‌ها از روز یکشنبه به این طرف، مطمئن شده‌اند که یحیی قصدی برای ادامه کار در پرسپولیس در نیم‌فصل دوم ندارد و تصمیمش بر خداحافظی جدی است.

اتفاقا همان روزها بود که رضا درویش، پرده از این مورد برداشت که 10 گزینه خارجی را زیر نظر دارند و قرار است رزومه آنها مورد بررسی قرار بگیرد. اولین ابهامی که در این بین وجود داشت، این بود که چطور در شرایطی که آنها خبر داده‌اند به گزینه‌ای غیر از یحیی در این مقطع فکر نمی‌کنند، به یکباره رزومه 10 مربی را گرفته‌اند. تحلیل اولیه این است که مسئولان باشگاه قصد داشته‌اند با ایجاد یک مسیر انحرافی و مطرح کردن داستان 10 گزینه، حواس‌ها را از مسیر اصلی که رایزنی با گزینه واقعی است، پرت کنند. این موضوع شاید در نگاه نخست کارگر افتاده باشد ولی اتفاقی که اخیرا رخ داده و تصاویری از مذاکره نماینده پرسپولیس با برانکو در امارات منتشر شده، نشان می‌دهد که مسئولان باشگاه، ظاهرا قبل از گرفتن نظر نهایی یحیی و یا منتظر ماندن برای او، برخلاف شعاری که سر داده، مذاکره با برانکو را استارت زده‌اند. البته که در این بین نمی‌توان خرده‌ای به مدیران این تیم گرفت چرا که شاید نمی‌خواستند فرصت را هدر دهند ولی اصرار بر اینکه آنها تا لحظه آخر منتظر تصمیم یحیی می‌مانند و یا ادعای عجیبی که خود یحیی سرمربی بعدی را مشخص کند، از آن دست گزاره‌هایی است که چندان با فضای حقیقی همخوانی ندارد.

یحیی روز یکشنبه، نظر نهایی‌اش را اعلام کرده و گفته به طور قطع نیست؛ پرسپولیسی‌ها ولی ظاهرا قبل از این تاریخ با برانکو مذاکره کرده‌اند. برای تحقق این مورد می‌توان به تاریخ اردوی تیم ملی عمان در امارات و سفرشان به قطر رجوع کرد. عمان روز 8 دی در امارات بازی کرده و اردویش را از قبل در این کشور برپا کرده است. یحیی گل‌محمدی روز 11 دی، پس از بازی با مس رفسنجان استعفایش را اعلام کرده است. تا اینجا مشکلی به وجود نمی‌آید ولی بد نیست این نکته مورد ارزیابی قرار بگیرد که عمان، همزمان با تیم ملی ایران وارد دوحه شده یعنی دیروز. از آنجا که انجام سفر به یک کشور دیگر نیازمند تشریفات خاصی است و از سوی دیگر عنوان شده که پس از هماهنگی با مسئولان فدراسیون فوتبال عمان، نماینده باشگاه پرسپولیس با برانکو مذاکره کرده، پس تصاویر منتشر شده نمی‌تواند مربوط به یکی 2 روز اخیر باشد. در واقع از شواهد امر پیداست که رضا درویش و مسئولان باشگاه پرسپولیس قبل از روز یکشنبه که مثلا آخرین مهلت یحیی بوده، با برانکو مذاکره داشته‌اند و ما بقی ماجرا مثل قطعات پازل کنار یکدیگر نشسته‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =