درصد بسیاری از محکومان پس از آزادی به خاطر مشکلات مختلف دوباره به زندان برمی‌گردند

معاون اجتماعی دادگستری کل استان البرز با تاکید بر بازآموزی، بازتوانی و اصلاح مجرمان گفت: درصد بسیاری از محکومان بعد از آزادی به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی دوباره به زندان برمی‌گردند. 

به گزارش خبرآنلاین از البرز، فرید نجف‌نیا در نشست هم اندیشی حمایت و باز اجتماعی کردن محکومان شناسایی شده با مشارکت نهادهای مردمی و خیرین استان البرز با تاکید بر اهمیت بازآموزی، بازتوانی و اصلاح مجرمان اظهار کرد: بر اساس آمار درصد قابل توجهی از محکومان پس از آزادی به خاطر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی دوباره به زندان برمی‌گردند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف تعریف شده در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بهره‌مندی از ظرفیت کلان و مهم تشکل‌های مردمی و خیرین برای بازاجتماعی کردن زندانیان و آسیب‌دیدگان ناشی از ارتکاب جرم و بزه به منظور پیشگیری از قرارگیری مجدد آن‌ها در چرخه جرم و بزه است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز یادآور شد: از هر اقدامی که موجب قطع چرخه بازگشت زندانیان به زندان و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی شود، استقبال و در این مسیر دست یاری به سوی همه نخبگان و صاحبنظران دراز کرده و افراد دارای فکر و ایده در فرآیندهای قضائی را حمایت می‌کنیم.

نجف‌نیا عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسه‌های متعددی به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با حضور مدیران ارشد اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان البرز، ستاد دیه و خیران برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بیان کرد: ماحصل این جلسه‌ها حمایت از ۷۰ زندانی و محکوم و خانواده‌های آن‌ها در قالب تحویل بسته‌های معیشتی و ارائه مشاوره‌های رایگان و مهارت‌های زندگی به همت سازمان‌های مردم نهاد و انجمن حمایت از زندانیان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1859128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =