افزایش بیش از ۱۲ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان

علی اکبر علیخانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۴ فقره گواهی کشف در حوزه معدن استان صادر شده است که با صدور آنها و همچنین انجام مطالعات اکتشاف حین استخراج در معادن درحال بهره برداری ، بیش از ۱۲ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی افزود: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۸ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با صدور این تعداد پروانه ، حدود ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت اسمی استخراج سالیانه معادن استان اضافه شده است و زمینه اشتغال حدود ۱۸۰ نفر در بخش معدن استان فراهم گردیده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وضعیت صدور مجوزهای معدنی در سالجاری تصریح کرد: طی نه ماهه سالجاری تعداد ۷۲ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است که ۳۰ فقره پروانه اکتشاف ، ۱۴ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره نیز پروانه بهره برداری می باشد.

علی اکبر علیخانی با اشاره به پتانسیل های سرمایه گذاری استان سمنان در بخش معدن خاطرنشان کرد: محوریت بخش صنعت و معدن در سند پایه توسعه استان ، نگاه ویژه به معدن ، صنایع معدنی ، احیاء ، فعالسازی و توسعه معادن کوچک ، نوسازی معادن ، تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و توسعه فعالیت های اکتشافی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1859429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =