یمن برای آمریکا و انگلیس خط و نشان کشید/ هشدار به کشورهای عربی صادر شد

ایرنا نوشت: شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که در راستای پاسخ به جنایت شب گذشته تمام منافع آمریکا و انگلیس اکنون یک هدف مشروع برای نیروهای مسلح این کشور به حساب می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری «سبا»، شورای عالی سیاسی یمن افزود کرد که حمله خائنانه و بزدلانه آمریکا و انگلیس به ملت یمن در بامداد امروز، تجاوزی غیرقانونی و برخلاف همه قوانین بین المللی و تهدید واقعی صلح و امنیت بین المللی است.

این شورا، این حملات را در امتداد اقدامات خیانتکارانه آمریکا در هدف قراردادن نیروهای دریایی یمن و حملات آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و حملاتی که از مارس ۲۰۱۵ علیه مردم یمن آغاز شده است، دانست و افزود: در هر حال رفتاری بی شرمانه و گستاخانه و محکوم و مردود است.

این بیانیه تاکید کرد که این حمله، تهدید واقعی صلح و امنیت بین المللی است و منطقه را در معرض خطرات حقیقی قرار می دهد که پیامدهای آن بر عهده آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها است.

شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد که پاسخ این کشور در چارچوب دفاع مقدس، حاکمیت، استقلال و تصمیم‌گیری آزادانه و مستقل یمن است و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید بدانند که از مجازات نیروهای مسلح قهرمان ما در امان نخواهند ماند و شادی متجاوزان دیری نخواهد پایید و دست ما با یاری و استعانت خداوند متعال و توکل بر او، برتر خواهد بود.

این بیانیه اشاره کرد که تمامی منافع آمریکا و انگلیس در پاسخ به تجاوز مستقیم و آشکار علیه مردم یمن برای نیروهای مسلح این کشور به اهداف مشروعی تبدیل شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که حضور آمریکا و انگلیس و کسانی که به بهانه های واهی با آنها در دریای سرخ و باب المندب ائتلاف کرده اند، غیرقابل قبول و مغایر با همه قوانین و تهدیدی قطعی برای کشتیرانی بین المللی و جمهوری یمن است که بصورت مناسب با آن مقابله می شود.

شورای عالی سیاسی یمن اشاره کرد که مردم یمن به آنچه در آغاز عملیات دریایی خود برای پایان دادن به محاصره، توقف حملات و جنگ نسل کشی علیه غزه و وارد کردن غذا، تجهیزات پزشکی، سوخت و همه وسایل زندگی اعلام کرده، پایبند است.

در این بیانیه به تداوم اقدامات نیروهای مسلح در دریای سرخ و باب المندب برای جلوگیری از عبور کشتی‌های رژیم اسرائیل یا حامل کالا به بنادر سرزمین های اشغالی فلسطین به هر قیمتی اشاره شده است.

شورای عالی سیاسی یمن به تمامی رژیم های عربی به ویژه کشورهای همسایه نسبت به حمایت از حملات آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی علیه یمن هشدار داد.

این شورا از مردم آزاده جهان خواست تا حمله خائنانه و بزدلانه به یمن از سوی نیروهای آمریکایی و انگلیسی که بیانگر ذهنیت منقرض شده استعمار در سایه ناتوانی شورای امنیت و سایر نهادهای بین المللی که در انجام وظایف خود ناتوان هستند، انجام می شود را محکوم کنند.

شورای عالی سیاسی ضمن تقدیر از ملت های آزاده عربی و اسلامی که با جمهوری یمن اعلام همبستگی کردند حلول ماه مبارک رجب و جمعه پرفیض رجب را به مردم یمن و مسلمانان تبریک گفت.

آمریکا و انگلیس پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا پنجشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، گزارش داد: به چند هدف متعلق به حوثی ها (انصارالله) در مناطق تحت کنترل آنها حمله کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از این مقام آمریکایی گفت: زیردریایی آمریکایی یو اس اس فلوریدا در حملات به مواضع حوثی‌ها (انصارالله یمن) شرکت کرد.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات های آمریکا گزارش داد که دولت بایدن قبل از حمله هوایی به یمن، کنگره آمریکا را از این حمله مطلع کرده بود.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1859950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =