تولید محصول دانش بنیان تسریع ترک اعتیاد درچهارمحال و بختیاری

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید محصولی گیاهی شده که قادر است روند اعتیاد بیماران را کُند کند و به این ترتیب معتادان در دوران ترک دیگر با دردهای عضلانی و اختلال عصبی و بدخلقی مواجه نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی شهرکرد،سال‌هاست موضوع تأثیر گیاهان دارویی در ترک اعتیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این راستا مقالات بسیاری در مجلات و مقالات پژوهشی و علمی چااپ شده، اما هنوز تأثیر گیاهان دارویی در ترک اعتیاد به‌طور صددرصد به اثبات نرسیده است.

بر این اساس، یک شرکت دانش‌بنیان در استان چهارمحال و بختیاری و شهرکرد موفق شده محصولی تولید کند که دوره ترک اعتیاد افراد مبتلا به مواد مخدر را تسریع می‌کند.

مسئول مرکز تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان «آویش گل سپاهان»درباره ایده محصول گیاهان دارویی تولید شده از سوی این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: ایده شرکت «تأثیر قطران گیاهان دارویی در پروسه ترک اعتیاد» است که عوارض و مشکلاتی که بیماران در زمان ترک اعتیاد و بعد از آن دچار می‌شوند؛ مانند اختلالات خلقی و عصبی، بی‌خوابی، خواب‌های هیجانی و هذیان‌گویی، دردهای عضلانی و … را درمان و در سرعت ترک اعتیاد تأثیرگذار خواهد بود.

لیلا قدرتی یادآور شد: محصول گیاهی شرکت، مکمل درمانی محسوب می‌شود و موجب افزایش شدید تمایل و رغبت بیمار به ترک مواد مخدر و تداوم فرآیند درمانی خواهد شد.

مسئول مرکز تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان درباره اینکه برنامه‌های آینده و پیش روی شما برای توسعه ایده‌های جدید چیست؟ متذکر شد: قصد دارم در ادامه دُزبندی‌های متنوع و محصولات با تنوع بیشتری را در پروسه اکثر مواد مخدر تولید و عرضه و این محصولات را ثبت اختراع ملی و بین‌المللی کنم.

قدرتی عنوان کرد: شرکت دانش‌بنیان ما در حوزه نانوکپسوله‌ هورمون‌های گیاهی بر گیاهان دارویی فعالیت دارد و به مدیریت مهرداد عطایی دانشیار گیاهان دارویی و رئیس مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد شهرکرد اداره می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1860585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =