بقایای کودک خردسال با نقاب رنگ شده در یک مقبره ۴۵۰۰ ساله

یورونیوز نوشت: باستان‌شناسان با پرده‌برداری از یک مقبره مصر باستان که بیش از چهار هزار سال قدمت دارد، به کشفی تازه دست یافتند. این مقبره در قبرستان سقاره قرار دارد.

این یافته با تلاش مشترک باستان‌شناسان مصری و ژاپنی به نتیجه رسیده است. نوزومو کاوای، سرپرست تیم ژاپنی گفت: «این مقبره که قدمت آن به بین سال‌های ۲۶۴۹ تا ۲۱۵۰ قبل از میلاد باز می‌گردد، دارای گورها و آثار باستانی متعددی است که دوره‌های تاریخی مختلف را در بر می‌گیرد.» وی معتقد است که این یافته بینش‌های ارزشمندی از تاریخ این منطقه ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تیم بین‌المللی در طول ماموریت خود گنجینه‌های بی‌شماری از جمله بقایای انسان، عناصر معماری و مجموعه‌ای از مصنوعات جذاب را کشف کردند.

به‌طور مثال آن‌ها بقایای یک انسان را کشف کردند که در کنار یک نقاب رنگ شده دفن شده بود. آن‌ها همچنین محل دفن یک کودک را که قدمت آن به دودمان دوم باز می‌گردد یافتند.

نقاب کشف شده در مصر
نقابی که در یکی از قبرها پیدا شد

تابوتی در داخل مقبره وجود داشت که متعلق به دودمان هجدهم یعنی ۱۵۵۰-۱۲۹۵ قبل از میلاد بود و داخل این تابوت ظرف مرمری قرار داشت.

علاوه بر این‌ها، دو مجسمه سفالی به شکل ایزیس، الهه مصر کشف شد. این الهه در مراسم تدفین اهمیت داشت و مجسمه دیگر مربوط به هارپوکراتس، خدای سکوت و اسرار در دوره بطلمیوسی بود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1860962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =