جایگزینی ۱۷۰۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از جایگزینی هزار و ۷۰۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، شهنام اشتری در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک اظهار کرد: ۸۰ درصد آلاینده های هوای تبریز را منابع سیار شامل می‌شود که با حذف منابع فرسوده می‌توان شاهد افزایش کیفیت هوای تبریز باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پیش رو برای کاهش آلودگی هوا در حوزه مصرف انرژی گفت: ایجاد شهرک های خورشیدی برای تولید انرژی با سلول های خورشیدی در حال بررسی است.

اشتری افزود: شرکت مس سونگون در اراضی سرای مجوز زمینی ۵۰۰هکتاری را برای تولید برق از منابع تجدید پذیر بدون ایجاد آلودگی هوا گرفته است.

وی ادامه داد:به دستور استاندار از صدور هرگونه مجوز جدید در شعاع ۳۰کیلومتری شهر تبریز برای واحد های شن و ماسه جهت کم کردن آلودگی هوا خودداری شده است.

اشتری در مورد انتقال پساب های شرکت کاوه سودا به حاشیه دریاچه ارومیه اظهار کرد: این شرکت مکلف به خنثی سازی قلیایی پساب شده و مجوز انتقال پساب را در صورتی که هیچ‌گونه آلودگی نداشته باشد اخذ کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: در خروجی هم پایش آنلاین تعبیه می‌شود تا پساب ها از نظر زیست محیطی کنترل شده و مشکل خاصی نداشته باشد.

اشتری در مورد مازوت سوزی نیروگاه حرارتی بناب اظهار کرد: برای ۴ماه از سال که نیروگاه مازوت می‌سوزاند به دلیل کمبود گاز جایگزینی نداریم.

جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست خبری با اشاره به مکلف بودن دستگاه های اجرایی برای مراقبت و نگهداری از فضای سبز گفت: توسعه فضای سبز در داهل محدوده شهری خصوصا بافت قدیمی شهر با تعامل شهرداری لازم است.

ذاکری افزود: برای حفظ و نگهداری از ۵۰هکتار باغ های منطقه لاله اقدامی صورت گرفته است که بسیار حائز اهمیت است.

امیدواریم افزایش سرانه فضای سبز در کلیه شهرهای استان و همچنین کلانشهر تبریز باعث بهبودی آلودگی هوا شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =