رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین

با ابتکار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، انیمیشن ساخت وساز با هدف آموزش شهروندی و فرهنگسازی در حوزه صنعت ساختمان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ صبح امروز طی مراسمی با حضور شعبانیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و اعضای هیات مدیره، حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان از سریال پویانمایی (انیمیشن ساخت و ساز) سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین رونمایی شد.

محمد شعبانیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این مراسم گفت: در دوره جدید هیئت مدیره مشخص شد استفاده از خدمات نظام مهندسی ساختمان بیشترشده و برای اطلاع از این خدمات باید فرهنگ سازی صورت بگیرد تا موضوعات مرتبط با ساختمان مانند صرفه جویی در کاهش هدر رفت انرژی، استفاده از پنجره دوجداره و رعایت مقررات ملی ساختمان اطلاع رسانی شود.

شعبانیان اظهارکرد: با توجه به شرایط ساختمان ها متاسفانه تمام اقشار مختلف جامعه به خود این اجازه را می دهند که در حوزه سرمایه گذاری ساخت و ساز ورود کنند که مهمترین اقدام در این زمینه این است سرمایه گذاران را با مباحث مقررت ملی ساختمان آشنا کنیم تا آگاه شوند که به واسطه خدمات مهندسان چه اتفاقی رقم می خورد.

وی افزود: شورای مرکزی و وزارت مسکن نیاز بود پیش از این به این موضوعات بپردازند و مردم را با نحوه ساخت و سازها آشنا کنند تا خانواده ها بدانند که تاثیر استفاده از مقررات ملی تا چه حد می تواند بر کیفیت ساختمان ها تاثیر بگذارد؛ زیرا گاها عدم رعایت این مباحث تلفات جانی بسیاری را به همراه دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیان کرد: از این رو تولید و ساخت انیمیشن ساخت و ساز با هدف فرهنگسازی، آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان، مهندسان و اقشار مختلف ذیربط در حوزه ساختمان در خصوص موضوعات مرتبط با مقررات ملی ساختمان و وظایف و خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته پیشنهاد تولید انیمیشن آموزشی با محتوای مرتبط با صنعت ساختمان از سوی یکی از شرکتها و فعالان تولید محتوا به سازمان ارائه شد و با درک شرایط ضرورت ساخت این انیمیشن نسبت به برنامه ریزی برای ساخت اقدام شد.

شعبانیان اضافه کرد: براساس این قرارداد، یک اتاق فکر با هدف تعریف شخصیت های حاضر در انیمیشن ها و موضوعات هر قسمت از این سریال تشکیل و تولید یک سریال انیمیشن 35 قسمتی آغاز شد که در حال حاضر 7 قسمت از این سریال تولید شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین توضیح داد: مباحث این قسمت ها شامل معرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، تخریب، گردش کار پروژه ها در سازمان نظام مهندسی، معرفی رشته شهرسازی (به مناسبت روز جهانی شهرسازی)، مناسب سازی ساختمان ها و فضاهای شهری، گودبرداری و ایمنی کارگاه های ساختمانی برای عابرین است.

شعبانیان به مخاطبان این انیمیشن اشاره کرد و گفت: علاوه بر متخصصین حوزه ساخت وساز؛ مهندسین ناظر و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهروندان و افرادی که به نوعی با موضوعات مربوط به احداث ساختمان ها در ارتباط هستند مانند مالکین، مجریان، پیمانکاران، کارگران ساختمانی و.... از مخاطبین این انیمیشن ها هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تصریح کرد: در این انیمیشن ها سعی شده ضمن معرفی، آموزش و فرهنگسازی ابعاد مختلف مقررات ملی ساختمان، نقاط ضعف و ایرادات در طراحی یا اجرای بناها که می تواند تبعات مالی یا جانی برای شهروندان و سازندگان به دنبال داشته باشد، مطرح شود تا آگاه سازی در این زمینه ها نیز صورت گیرد.

در پایان از پوستر و تولید انیمیشن ساخت و ساز رونمایی شد.

رونمایی از انیمیشن ساخت وساز در قزوین

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =