مردم مصر روز دوشنبه جاری برای اولین بار پس از بیداری و قیام برعلیه فرعون، به پای صندوق های رای می روند.

از حدود چهل میلیون رأی دهنده مصری خواسته شده است روز دوشنبه در نخستین انتخابات قانونی در این کشور، از زمان آغاز قیام مردمی و برکناری حسنی مبارک در ماه فوریه، به پای صندوق های رأی بروند. رأی دهندگان برای انتخاب چهارصد و نود و هشت عضو پارلمان به پای صندوق های رأی خواهند رفت.

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه این در حالی است که ده تن ازاعضای پارلمان توسط حسین طنطاوی رئیس شورای نظامی مصر انتخاب شده اند. یک سوم از اعضای پارلمان نامزدهای مستقل خواهند بود در حالی که دو سوم دیگر به صورت حزبی در انتخابات شرکت خواهند کرد. انتخابات در بیست و هفت استان مصر در سه مرحله برگزار می شود و دور دوم نیز بعد از گذشت یک هفته از برگزاری دور نخست برگزار می شود.

رأی گیری از روز بیست و هشتم ماه نوامبر در قاهره ، اسکندریه ، فیوم،‌لوکسور، بندر سید ، دامیتا،‌کفر الشیخ و استان بحرالاحمر برگزار خواهد شد. در مرحله دوم و در روز چهاردهم دسامبر انتخابات در جیزه، ‌بنی سویف، موفویه، شرقیه ، بحیرا، سوئز، اسماعیلیه، سوهاگ و اسوان و دور دوم نیز در این مناطق در روز بیست و یکم دسامبر برگزار می شود. دور سوم و نهایی نیز در روز سوم ماه ژانویه در منیا، قلیوبیه، غربیه، دقهلیه، سینای شمالی ، سینای جنوبی والی جدید ، مطروح و قنا برگزار می شود.

دور دوم نیز در روز دهم ژانویه برگزار می شود. انتظار می رود نتایج نهایی انتخابات پارلمانی در روز دهم ژانویه اعلام شود.

رأی دهندگان درروز بیست و نهم ژانویه نیز برای شرکت در انتخابات شورا بار دیگر به پای صندوق های رأی خواهند رفت که شورایی مشورتی است.
 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =