اردوغان: بر اهمیت همکاری ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم/حمله تروریستی کرمان را محکوم می‌کنیم

مهر نوشت: رییس‌جمهور ترکیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود در آنکارا پیرامون رایزنی‌های فیمابین تصریح کرد: بر اهمیت همکاری تهران در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» و حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» روسای جمهور ترکیه و ایران پس از رایزنی حدود ۲ ساعته در کاخ ریاست جمهوری ترکیه با شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند.

رییس جمهور ترکیه درباره این دیدار تاکید کرد: بر اهمیت همکاری ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.

«رجب طیب اردوغان» ادامه داد: حمله تروریستی منفور روز سوم ژانویه در کرمان را محکوم و اعلام می‌ کنم که ترکیه در مبارزه با تروریسم در کنار ایران است. با رییس جمهور ایران موضوعات فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و قفقاز جنوبی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

اردوغان اضافه کرد: برای ارتقای سطح مناسبات دو جانبه با ایران تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بر اهمیت تقویت بیشتر همکاری‌ های آنکارا (با ایران) علیه پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ و پژاک که امنیت کشورهایمان و منطقه را هدف قرار می‌ دهند، اشاره کردیم.

اردوغان پیرامون حملات اشغالگران قدس به غزه گفت: ما بر اهمیت اجتناب از اقداماتی که امنیت و ثبات منطقه مان را بیشتر تهدید می‌ کند، توافق کردیم.

رییس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: ما (با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی) در مورد لزوم پایان دادن به حملات غیرانسانی اسرائیل به غزه و برداشتن گام‌ های فوری در جهت برقراری صلح عادلانه و پایدار گفتگو کردیم.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =