بن ویشو بازیگر بریتانیایی در فیلم سینمایی «اسکای‌فال» نقش «کیو» طراح سلاح‌های پیشرفته جیمز باند را بازی می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، تا پیش از این دزموند لوولین و این اواخر جان کلیس در فیلم‌های جیمز باند نقش «کیو» را بازی کرده‌اند.

بن ویشو 31 ساله 12 سال از دانیل کریگ بازیگر نقش جیمز باند در «اسکای‌فال» کوچک‌تر است، در حالی که شخصیت «کیو» در تمام فیلم‌های قبلی جیمز باند از او بزرگ‌تر بوده است.

ویشو اخیرا در سریال «ساعت»‌ تولید شبکه بی‌بی‌سی که داستان آن در دهه 1950 روی می‌دهد، ظاهر شد. او قرار است در اقتباس جدید بی‌بی‌سی از نمایشنامه شکسپیر نقش ریچارد دوم را بازی کند.

ویشو همچنین در فیلم سینمایی «توفان» ساخته جولی تیمور با هلن میرن همبازی شد. «بازگشت دوباره به برایدزهد» و «عطر» از دیگر فیلم‌های اوست.

«کیو» رئیس شاخه «کیو» واحد تسلیحات سرویس مخفی بریتانیاست. این شخصیت سال 1962 در «دکتر نو» اولین فیلم جیمز باند با نام سرگرد بوتروید با بازی پیتر برتن حضوری کوتاه داشت.


دزموند لوولین به نقش «کیو» و پیرس برازنان در نقش جیمز باند در فیلم «دنیا کافی نیست»

دزموند لوولین بازیگر ولزی سال 1963 در «از روسیه با عشق» برای اولین بار در این نقش ظاهر شد. او تا سال 1999 که از دنیا رفت، در تمام فیلم‌های جیمز باند بجز «زندگی کن و بگذار بمیرند» نقش «کیو» را بازی کرد. او آخرین بار در «دنیا کافی نیست» در این نقش ظاهر شد.  

این شخصیت پس از آن تنها یک بار سال 2002 با بازی جان کلیس در «روزی دیگر بمیر» به تصویر درآمد.

کریگ در «اسکای‌فال» برای سومین بار به نقش مامور 007 ظاهر می‌شود. نائومی هریس و آلبرت فینی دیگر بازیگران بیست و سومین فیلم جیمز باند هستند که سال 2012 اکران می‌شود.

خاویر باردم بازیگر اسپانیایی برنده اسکار نقش شخصیت منفی اصلی «اسکای‌فال» به کارگردانی سام مندس را بازی می‌کند.
‌دو فیلم آخر باند در دنیا حدود 1.2 میلیارد دلار فروش داشتند. جیمز باند یکی از پرفروشترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ سینماست و تا پیش از این ستاره‌هایی چون شان کانری، راجر مور و پیرس برازنان به نقش او ظاهر شده‌اند.

بی‌بی‌سی / 25 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =