درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در کشور

گروه سرود آوای باران چهارمحال و بختیاری با پشت سر گذاشتن جشنواره منطقه‌ای سرود فجر، جواز حضور در مراحل راهبری و پایانی این رویداد ملی را به دست آورد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت: گروه سرود آوای باران شهرکرد به مربیگری مرتضی کیانی و سرپرستی زهرا شفیعی و با ارائه اثری با نام «مهد سرداران جنگ» توانست به عنوان یکی از آثار منتخب جشنواره منطقه‌ای سرود فجر شناخته شود.

وی با بیان اینکه جشنواره منطقه‌ای سرود فجر اواخر دی با رقابت ۲۱ گروه از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خوزستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در هنرستان هنرهای زیبا اصفهان برگزار شد، افزود: هیات داوران جشنواره سرود فجر پس از بررسی آثار اجرا شده، گروه سرود پسران آوای باران از استان را شایسته حضور در مرحله راهبردی این جشنواره اعلام کرد.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی سرود فجر در چهار مرحله برگزار می‌شود که در مرحله سوم با عنوان راهبری، گروه‌های منتخب منطقه‌ای با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساخت نهایی اثر خود اقدام کرده و سپس اثر تولید شده را در بخش پایانی به همراه موسیقی زنده اجرا خواهند کرد.

فرجی درباره سرود «مهد سرداران جنگ» هم یادآور شد: این سرود به گویش بختیاری است و با پرداختن به دفاع مقدس، نام چهار سردار چهارمحال و بختیاری را بیان می‌کند و علاوه بر اشاره به کاروان پیاده لردگان و ذکر رشادت‌ها و دلیری‌های این دوران، نگاهی نیز به ظهور حضرت مهدی (عج) دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اعضای گروه آوای باران را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: این گروه با نام بُنگ باران و با ارائه همین اثر در مسابقه تلویزیونی همآهنگ نیز حضوری درخشان داشت.

گفتنی است، مرحله پایانی جشنواره ملی سرود فجر، اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =