استفاده گسترده از هوش مصنوعی در «نوروز» برای اولین بار در سینمای ایران

محمدرضا نادری (تهیه‌کننده فیلم نوروز در بخش سودای سیمرغ فجر۴۲) گفت: در ساخت این پروژه سینمایی برای اولین بار در ایران از هوش مصنوعی در حجم گسترده بهره گرفته شده و در بیش از سی درصد فضاها و کانسپت‌های فیلم از این تکنولوژی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروژه سینمایی «نوروز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا نادری و کارگردانی سهیل موفق آماده اکران در جشنواره چهل و دومین فیلم فجر شد. این اثر توسط حمزه صالحی نگاشته شده و با محوریت افسانه‌ها و قصه‌های اصیل ایرانی و با محوریت نوروز باستان به تحریر درآمده است.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، اظهار داشت: این پروژه در راستای پرداختن به اساطیر و آئین‌های کهن این مرز و بوم و ارتباط ذاتی و موضوعی میان آن‌ها به تصویر کشیده شده است. سعی ما بر این بوده که بخشی از سنن و آداب ایران زمین را در قالب داستان احیاء و به تصویر بکشیم.

او همچنین افزود: در ساخت این پروژه سینمایی برای اولین بار در ایران از هوش مصنوعی در حجم گسترده بهره گرفته شده و در بیش از سی درصد فضاها و کانسپت‌های فیلم از این تکنولوژی استفاده شده است.

تهیه‌کننده «نوروز» در ادامه گفت: عشق به نوروز باعث شد تا هنرمندان بزرگی همچون جناب آقای علی نصیریان، خانم شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی و مهتاب ثروتی در این پروژه حضور یابند تا اثری متفاوت و خلاقانه به کارگردانی سهیل موفق خلق شود.

وی در پایان عنوان کرد: فیلم «نوروز» یک فیلم خانوادگی است که پیام متفاوتی برای نسل جدید امروزی دارد و نمی‌توان برای مخاطب آن محدوده سنی تعریف کرد.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =