گروه کُر نوای مهر دومین گروه راه‌یافته از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سرود فجر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: گروه کُر نوای مهر شهرکرد با رأی مثبت داوران بخش منطقه‌ای جشنواره سرود فجر به عنوان دومین گروه راه‌یافته از استان، جواز حضور در مرحله پایانی این رویداد ملی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی افزود: مرحله منطقه‌ای جشنواره سرود فجر اواخر دی امسال در اصفهان برگزار شد که با اعلام نتایج این دوره از جشنواره، گروه کُر نوای مهر از شهرکرد به مربیگری مهران طهماسبی و سرپرستی عباس بهادر توانست با پشت سر گذاشتن رقبا به مرحله راهبری و پایانی این جشنواره راه یابد.

وی نام اثر راه‌یافته از گروه کُر نوای مهر به جشنواره سرود فجر را «زادگاه شیرون» بیان و تصریح کرد: محمدرضا داوری شلمزاری سراینده این اثر است و آهنگسازی و تنظیم آن را نیز حسین انفرادی بر عهده دارد.

فرجی یادآور شد: این اثر به گویش بختیاری است و گروه ۳۸ نفر نوای مهر، آن را در ستایش وطن و به یاد سرداران میهن آماده و به جشنواره سرود فجر ارائه کرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره ملی سرود فجر در چهار مرحله برگزار می‌شود، افزود: در مرحله سوم با عنوان راهبری، گروه‌های منتخب منطقه‌ای با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساخت نهایی اثر خود اقدام کرده و سپس اثر تولید شده را در بخش پایانی به همراه موسیقی زنده اجرا خواهند کرد.

وی اظهار داشت: پیش از این هم گروه سرود آوای باران شهرکرد به مربیگری مرتضی کیانی و سرپرستی زهرا شفیعی و با ارائه اثری با نام «مهد سرداران جنگ» توانست به عنوان یکی از آثار منتخب جشنواره منطقه‌ای سرود فجر شناخته و به مرحله راهبری راه یابد.

گفتنی است، گروه کُر از رایج‌ترین گروه‌های استاندارد اجرای موسیقی است که در آن جمعی از خوانندگان به صورت چندصدایی به اجرای موسیقی می‌پردازند.

همچنین مرحله پایانی جشنواره ملی سرود فجر، اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =