ادعای تل‌آویو درباره وجود تونل‌هایی که از غزه به مصر راه دارند/ قاهره: ثابت کنید!

رسانه‌های عبری از ابراز نگرانی شدید فرماندهان امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال انتقال اسرای صهیونیست از نوار غزه به مصر از طریق تونل‌هایی در این مناطق گفتند، در مقابل قاهره خواستار ارائه شواهد و مدارک و اثبات این ادعا شد.

به گزارش خبرآنلاین، وب‌ سایت «bhol» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نگرانی‌های شدیدی در میان مسوولان امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در خصوص احتمال تلاش مقامات ارشد جنبش حماس برای «فرار» از نوار غزه از طریق مرزهای غزه و نیز انتقال اسرای صهیونیست وجود دارد.

به گزارش این وب‌سایت عبری زبان، مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که حماس در طول چند سال گذشته توانسته بیشتر سلاح‌هایش را از مصر قاچاق کند.

این رسانه اسرائیلی در ادامه گزارش داد، هراس از مواجهه با خطر احتمالی انتقال گروگان‌های اسرائیلی و نیز مقامات حماس به بیرون نوار غزه رو به افزایش بوده و بر این اساس تل‌آویو سعی دارد جهت مقابله با این مساله حضور خود را در محور فیلادلفیا تقویت کند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت «bhol» اعلام کرد، مصری‌ها با عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه رفح مخالف بوده و می‌گویند هیچ اسلحه‌ای از گذرگاه رفح قاچاق نشده است.

این رسانه عبری به اظهارات «ضیاء رشوان»، رئیس اداره کل اطلاع‌رسانی مصر اشاره کرد که گفته بود: هرگونه ادعا مبنی بر اینکه عملیات قاچاق از طریق کامیون‌های حامل کمک‌ها و کالاهایی انجام شده که از گذرگاه رفح از مصر وارد نوار غزه شدند، مزخرفاتی پوچ بوده و مصر تعهدات بین‌المللی خود را رعایت می‌کند و می‌تواند از منافع، حاکمیت ملی و مرزهایش حفاظت کند و این دروغ‌های اسرائیل در واقع تلاش برای مشروعیت‌بخشی به اشغال محور فیلادلفیا یا همان چیزی است که در نوار غزه با عنوان گذرگاه صلاح‌الدین شناخته می‌شود.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، مصر از رژیم صهیونیستی خواست ادعاهایش درباره وجود تونل‌هایی که امکان انتقال اسرای صهیونیست از منطقه تحت کنترل جنبش حماس در داخل نوار غزه به مصر را دارند، ثابت کند.

وب‌سایت «bhol» اعلام کرد، تل‌آویو به این دلیل سعی دارد کنترل محور فیلادلفیا واقع در مرزهای مصر با نوار غزه را به دست بگیرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو در پی درخواست مصر از مقامات این رژیم برای اثبات ادعایش، به قاهره اعلام کرد که هیچ تغییری را در عملیات نظامی محدود آتی‌اش در منطقه فیلادلفیا اعمال نخواهد کرد و هماهنگی امنیتی در این خصوص ادامه خواهد یافت.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =