اشتراکات فرهنگی ایران و ترکیه منجربه افزایش تعامل دو کشور می‌شود

استاندار قزوین در دیدار با سفیر ترکیه در ایران گفت: اشتراکات فرهنگی و زبانی و همچنین آداب و رسوم مشترک ایران و ترکیه می تواند منجر به افزایش تعاملات و ارتباطات دوستانه دو کشور شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین روز گذشته در دیدار با سفیر ترکیه در ایران اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی و زبانی و همچنین آداب و رسوم مشترک ایران و ترکیه می تواند منجر به افزایش تعاملات و ارتباطات دوستانه دو کشور شود.

وی افزود: استان قزوین جزو استان های تراز اول اقتصادی کشور است و سهم استان از تولید ناخالص داخلی چندین برابر جمعیت است و در برخی از محصولات کشاورزی و صنعتی استان جزو اولین ها می باشد که این مهم نشان دهنده توان اقتصادی استان می‌باشد.

اعلایی گفت: در حال حاضر ارتباط اقتصادی استان قزوین با ترکیه خوب است و میزان سرمایه گذاری مشترک و حجم واردات و صادرات خوب است و سفر سفیر محترم می تواند این ارتباطات را بیشتر کند.

وی اضافه کرد: استان قزوین علاوه بر موضوعات اقتصادی از مزیت های جغرافیایی و گردشگری مناسبی برخوردار است و می توان محصولات و سرمایه گذاران ترکیه ای را در نمایشگاه بین المللی قزوین در معرض نمایش قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان اظهارکرد: دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز جزو دانشگاه های خوب کشور هستند و دو کشور می توانند در این زمینه هم مبادلات بیشتری داشته باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه در سطوح ملی هم ارتباط دو کشور خوب است، افزود: در سفر اخیر رییس جمهور به کشور ترکیه اتفاقات خوبی افتاده است که می تواند زمینه ساز افزایش مراودات اقتصادی، علمی، فرهنگی و گردشگری دو کشور باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1867823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =