معاون وزیرخارجه چین در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرد/ وعده پکن برای ارتقای شراکت راهبردی جامع ایران ـ چین

معاون وزیر امور خارجه چین با شرکت در مراسم چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضمن تبریک به سفیر ایران درباره توسعه روابط دوجانبه با او گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت امور خارجه چین از مشارکت «دنگ لی» معاون وزیر امور خارجه چین در مراسم گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالروز انقلاب اسلامی ایران در سفارت ایران در پکن شرکت کرده و درباره روابط دوجانبه با سفیر ایران گفت‌وگو کرد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده، آمده است: «دنگ لی» معاون وزیر امور خارجه ایران در ۱ فوریه در مراسم چهل‌وپنجمین پیروزی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده و ضمن تبریک به «محسن بختیار» سفیر ایران در چین، گفت که توسعه روابط چین-ایران در حوزه‌های مختلف با راهنمایی «شی جینپینگ» رییس جمهور چین و «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور ایران، در چند سال اخیر، در سطح بالایی بوده و نتایج مفیدی به همراه داشته است.

او گفت: چین آماده همکاری با ایران برای پیشبرد تفاهم‌نامه‌های مهم میان روسای دو کشور و تلاش برای ارتقای مداوم و طولانی‌مدت شراکت راهبردی جامع ایران-چین است.

سفیر ایران نیز گفت که ایران اهمیت زیادی برای توسعه روابط ایران-چین قائل بوده و آماده تعمیق بیشتر تبادلات و همکاری با چین برای پیشبرد توسعه مداوم روابط ایران-چین است.

طرفین همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در حیطه منافع و نگرانی‌های دوجانبه نیز گفت‌وگو کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =