هنوز انحصار ارائه لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های بزرگ اثبات نشده است

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هنوز انحصاری در ارائه محصولات لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های بزرگ در کشور اثبات نشده است و شورای رقابت و شورای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،علیرضا شاه‌میرزایی، در حاشیه برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار در استان سمنان درباره برخی گلایه‌هایی که از فروشگاه‌های بزرگ ارائه‌کننده لوازم خانگی در کشور در روزهای اخیر در رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: وزارت صمت نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بازار در شرایط رقابتی و خارج از انحصار به فعالیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در وزارت صمت همواره مدنظر قرار دارد، این است که شرایط عادلانه در ارائه و توزیع لوازم خانگی و تبلیغات آن در رسانه‌ها و بخش‌های دیگر مدنظر قرار گیرد و این امر به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با فعالیت فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی که در رسانه‌ها گفته می‌شود، سبب انحصار در بازار و تضعیف کسب و کارهای خرد شده‌اند، گفت: هنوز انحصاری در زمینه ارائه لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های بزرگ اثبات نشده است و شورای رقابت و شورای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد.

شاه‌میرزایی تصریح کرد: وزارت صمت به‌طور جدی حمایت از کسب و کارهای خرد را دنبال می‌کند و تلاش دارد تا شرایط عادلانه‌ای در فروش همه محصولات ازجمله لوازم خانگی در کشور برقرار شود.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خرید اعتباری با ممانعت از رشد نقدینگی در مهار تورم موثر است و بر همین پایه، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه‌های منتخب کالاهای خانگی تا پایان امسال ۲ برابر سال گذشته برنامه‌ریزی شد.

شاه‌میرزایی افزود: نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های منتخب خارج از نمایشگاه‌ها، کالاهای خود را با تخفیف ویژه و یا به صورت خرید اعتباری عرضه می‌کنند. از مزایای خرید اعتباری این است که نقدینگی در بازار افزایش نمی‌یابد و به دلیل جلوگیری از رشد نقدینگی، تورم نیز افزایش نمی‌یابد.

وی ادامه داد: امکان خرید اعتباری و استفاده از تخفیف‌های ویژه در ۲۰ هزار فروشگاه منتخب کشور در زمینه‌های مختلف کفش، کیف، پوشاک، انواع مواد غذایی، آجیل، خشکبار و لوازم خانگی فراهم است.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی یا شرکتهای بزرگ با ارایه گواهی کسر از حقوق از کارفرما و یا از طریق بانک و پس از طی مراحل قانونی مانند اعتبارسنجی، می توانند به صورت اعتباری خرید کنند.

این مسوول اظهار کرد: برای خرید اعتباری از طریق بانک‌ها، در برخی بانک‌ها سفته الکترونیکی الزام است، اما در برخی بانک‌ها این امکان بدون ضامن و نرخ سود میسر است و متقاضیان خرید می‌توانند بین ۲ تا چهار ماه بعد، هزینه را پرداخت کنند.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برگزاری ۲۵۰ نمایشگاه در سراسر کشور تا امروز در قالب «جشنواره عید تا عید» برنامه ریزی شد که شمار این نمایشگاه‌ها رو به افزایش است.

با توجه به تقارن عید نوروز و ضیافت ماه رمضان که ۲ رویداد مهم برای کشور است، نمایشگاه بهاره با عنوان «عید تا عید» برای عرضه تولیدات ایرانی برگزار می‌شود که تا ۶۰ درصد تخفیف برای محصولات در نظر گرفته شده است.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم گفت: ۱۹ تا ۲۷ بهمن ماه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد عرضه مستقیم کالا و نشاط‌افزایی و تا پایان سال چندین نمایشگاه عید تا عید برای عرضه مستقیم محصولات مورد نیاز مردم در این استان برگزار می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =