تعرفه‌های حق‌التحریر در دفاتر اسناد رسمی سال گذشته تا 30 درصد افزایش یافت و همان زمان اعلام شد. در همان زمان اعلام شد که با این افزایش ،امکان تخلف در دفاتر بیشتر می شود.

این در حالی است که اکنون گزارشها حجم تخلفها را تا دو برابر هم نشان می دهد اما مسلم آقاصفری رئیس کانون سردفتران در گفت وگو با خبرآنلاین این موضوع را تکذیب می کند و می گوید: گزارشهایی که از محاکم انتظامی می رسد این موضوع را نشان نمی دهد و تنها نباید به گزارشهای مردمی اتکا کرد.
وی با بیان اینکه تا کنون سازمان اسناد هیچ گزارشی از تخلف دفاتر درباره تخلف در هزینه ها نکرده است می گوید: معاون امور اسناد سازمان ثبت، مدیران کل استان‌ها، مدیرکل امور اسناد و مدیرکل دفتر بازرسی پاسخگوی رسیدگی به شکایت مردم هستند.
به گفته او تمام دفترخانه‌ها باید مطابق تعرفه‌هایی که در اختیار دارند، مبالغ را از مشتریان دریافت کنند و مکلفند مبالغ دریافتی را در متن سند نیز بنویسند و کسانی هم که به دفاتر مراجعه می کنند هنگام تنظیم اسناد به صدر و ذیل ورقه توجه کرده و درج شدن هزینه‌های قانونی در این نقاط را کنترل کنند.
آقا صفری مجازات دریافت مبالغ اضافه را انفصال دائم از خدمت عنوان می کند و می گوید: سردفتران بسته به نوع تخلفی که انجام می‌دهند، مجازات‌هایی شامل توبیخ، جریمه نقدی، انفصال از خدمت و سلب صلاحیت دریافت می‌کنند .
47232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =