امید کریمی: علی محمد شاعری درابن باره گفته است: "بر اساس طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کند و فرودگاه مهرآباد صرفا برای عملیات اورژانسی و شرایط اضطرار به کار میرود."
به گزارش خبرانلاین اکنون فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی، پروازهای دیپلماتیک، اروژانسی، پرواز حجاج و مواردی از این دست استفاده می شود و عمده پروازهای بین المللی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شده است.
انتقال تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در حالی مطرح می شود که بسیار گفته شده فرودگاه امام فعلا ظرفیت پروازهای بیشتر را ندارد. چه اینکه در روایت پرواز حماسه ساز بوئینگ ایران ایر که چندی پیش در صدر رسانه ها عنوان شد، هواپیما برای فرود اضطراری به فرودگاه مهرآباد برگشت؛ چون امکانات این فرودگاه بیش از فرودگاه امام است و البته فرودگاه امام تنها یک باند فرود و پرواز دارد.
غیر از اینها دسترسی به فرودگاه امام هنوز هم سخت است؛ متروی این فرودگاه همچنان در مرحله بودجه گیری است و فعالیت عمرانی قابل توجهی نداشته است.
این نشان می دهد فرودگاه امام هنوز قابلیت پذیرفتن پروازهای داخلی را ندارد. هرچند که مدیران این فرودگاه می گویند پروژه های عمرانی آن به سرعت پیش می رود.
برنامه های آتی برای مبارزه با آلودگی هوای تهران
اما علی محمد شاعری، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به جزئیات طرح جامع کاهش آلودگی هوا به ایسنا گفت: این طرح یک طرح مدیریتی است و چندان اعتباری نیست اما تمام دستگاهها را موظف میکند تا اقداماتی را جهت کاهش آلایندگی هوا به کار بندند.
به گفته او طبق این طرح ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور موظف شده تا خودروهای با عمر بیش از 20 سال و موتورسیکلتهای با عمر بیشتر از هفت سال را ظرف سه سال آینده از رده خارج و با خودروهای نو جایگزین کند: تعداد مراکز معاینه فنی به سه برابر تعداد فعلی میرسد و حمل و نقل عمومی هم از حدود 25 درصد فعلی به 75 درصد افزایش مییابد.
شاعری همچنین با اشاره به وظایف وزارت صنایع گفت: این وزارتخانه موظف شده تولید خودرو و موتورسیکلت را مطابق استاندارد یورو4 و یورو3 انجام دهد و وزارت نفت هم بر اساس طرح وظیفه دارد سوخت تولیدی داخل را با استاندارد یورو4 عرضه کند.شهرداریها هم وظیفه دارند سرانه فضای سبز را با به سرانه استاندارد پیشبینی شده ارتقاء دهند.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ سوالی مبنی بر ضمانت اجرایی این طرح گفت: این طرح پس از تصویب در هیات دولت، لازمالاجراست.
4747
نظر شما