۰ نفر
۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰

تهران، منابع آلوده کننده بسیاری دارد که گویا یکی از آنها هم سر هوای ورودی به شهر نشسته است؛ فرودگاه مهرآباد. اما قائم مقام سازمان محیط زیست خبر از تعطیل شدن این فرودگاه می دهد.

امید کریمی: علی محمد شاعری درابن باره گفته است: "بر اساس طرح جدید جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت راه و شهرسازی موظف شده است تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد را تا پایان برنامه پنجم توسعه به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کند و فرودگاه مهرآباد صرفا برای عملیات اورژانسی و شرایط اضطرار به کار می‌رود."

به گزارش خبرانلاین اکنون فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی، پروازهای دیپلماتیک، اروژانسی، پرواز حجاج و مواردی از این دست استفاده می شود و عمده پروازهای بین المللی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شده است.

انتقال تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در حالی مطرح می شود که بسیار گفته شده فرودگاه امام فعلا ظرفیت پروازهای بیشتر را ندارد. چه اینکه در روایت پرواز حماسه ساز بوئینگ ایران ایر که چندی پیش در صدر رسانه ها عنوان شد، هواپیما برای فرود اضطراری به فرودگاه مهرآباد برگشت؛ چون امکانات این فرودگاه بیش از فرودگاه امام است و البته فرودگاه امام تنها یک باند فرود و پرواز دارد.

غیر از اینها دسترسی به فرودگاه امام هنوز هم سخت است؛ متروی این فرودگاه همچنان در مرحله بودجه گیری است و فعالیت عمرانی قابل توجهی نداشته است.

این نشان می دهد فرودگاه امام هنوز قابلیت پذیرفتن پروازهای داخلی را ندارد. هرچند که مدیران این فرودگاه می گویند پروژه های عمرانی آن به سرعت پیش می رود.

 

برنامه های آتی برای مبارزه با آلودگی هوای تهران

اما علی محمد شاعری، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست همچنین با اشاره به جزئیات طرح جامع کاهش آلودگی هوا به ایسنا گفت: این طرح یک طرح مدیریتی است و چندان اعتباری نیست اما تمام دستگاه‌ها را موظف می‌کند تا اقداماتی را جهت کاهش آلایندگی هوا به کار بندند.

به گفته او  طبق این طرح ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور موظف شده تا خودروهای با عمر بیش از 20 سال و موتورسیکلت‌های با عمر بیشتر از هفت سال را ظرف سه سال آینده از رده خارج و با خودروهای نو جایگزین کند: تعداد مراکز معاینه فنی به سه برابر تعداد فعلی می‌رسد و حمل و نقل عمومی هم از حدود 25 درصد فعلی به 75 درصد افزایش می‌یابد.

شاعری همچنین با اشاره به وظایف وزارت صنایع گفت: این وزارتخانه موظف شده تولید خودرو و موتورسیکلت را مطابق استاندارد یورو4 و یورو3 انجام دهد و وزارت نفت هم بر اساس طرح وظیفه دارد سوخت تولیدی داخل را با استاندارد یورو4 عرضه کند.شهرداری‌ها هم وظیفه دارند سرانه فضای سبز را با به سرانه استاندارد پیش‌بینی شده ارتقاء دهند.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ سوالی مبنی بر ضمانت اجرایی این طرح گفت: این طرح پس از تصویب در هیات دولت، لازم‌الاجراست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    49 1
    فعلا موجه تر آنست که : درياچه اروميه، جنگلهای زاگرس، رودخانه کارون، جزيره قشم، دريای خزر، رودخانه زاينده رود، آبشار آتشگاه ، هوای آلوده شهرهای صنعتی، بنزين توليد داخل و...... اصلاح کند. سپس به فرودگاه مهرآباد بپردازد. فرار به جلو و ايجاد مساله جديد سنت نا پسندی شده است که مسئولين برای انجام ندادن وظايف اصلی خود پشت آن پنهان می شوند.
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    22 2
    یعنی من که میخوام برم رشت 1 تا 1/5 ساعت برم فرودگاه امام 1 ساعت هم اونجا منتظر بشم تا پرواز انجام شود .... این بعنی پرواز رشت و اصفهان و ساری و نوشهر و ....تعطیل....
    • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
      22 0
      یه چیزی گفتن. شما نگران نباش. از وقتی یادمونه دارن مشکل ترافیک آلودگی تهران رو حل می کتن. از حرف تا عمل هزار سال فاصله س
    • س ا ر ه DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
      9 2
      پیاده بیای زودتر میرسی!
  • محمود IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    12 2
    احتمالا شهردار تهران خواب 100 تا برج 100 طبقه رو برای اونجا دیده،بالاخره ترکمه دیگه،دیده از باغ سفارت انگلیس چیزی گیریش نمیاد بند کردن به مهرآباد
  • بدون نام GB ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    15 0
    اگر واقعیت داشته باشد ، سفرهای داخل کشور با هواپیما بی معنی می شود ف چون تا از تهران به سمت فرودگاه امام بری و برگردی به مقصدت رسیدی
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    17 1
    فرودگاه امام تنها یک باند پرواز داره؟؟!!!!وا اسفا......خوب شد فرودگاه مهراباد رو برامون ساختند وگرته پرواز هم تو این مملکت تعطیل میشد بعد هم یه تبصره واسش میساختند که پرواز حرام است!!ادم فرودگاه کشورهایی مثل قطر و بحرین(که حتی به اندازه یک شهر ایران هم نیستند)را میبینند فقط افسوس نصیب ادم میشه...
  • بابک IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    6 1
    خدا را شکر که در خصوص مشکل آلودگی هوا مسئولین متوجه شدند که مشکل بزرگ فرودگاه مهر آباد است که آنرا هم بزودی تعطیل می کنن.؟!!!!!!!!
  • مريم IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    5 0
    هردم از اين باغ بري ميرسد...