جبهه اصلاحات در کدام استان‌ها لیست نمی‌دهد؟

جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که در هیچ یک از حوزه های انتخابیه استان برای انتخابات ١١ اسفند لیستی ارائه نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به روند برگزاری انتخابات با بیان این که در انتخاباتی تهی از معنا، غیرمنصفانه و غیرموثر در اداره کشور توصیه ای ندارد.

در این بیانیه آمده است:

انتخابات حقی قانونی و مورد استقبال عموم مردم و اصلاح طلبان در سراسر کشور است که می بایست از این حوزه دموکراتیک برای تعیین سرنوشت صیانت کرد اما متاسفانه اندک سالاران تمامیت خواه برای حفظ موقعیت و منافع خود انتخابات را از پیش با رد صلاحیت ها، محدودیت ها و برای یکدست سازی بیشتر حاکمیت و ویژه گزینی های خاص و با رویکردهای تنگ نظرانه و انحصارطلبانه مجریان و ناظران از طریق مهندسی صحنه رقابت انتخاباتی به شکلی طراحی کرده اند تا هرچه بیشتر قدرت و گستره انتخاب مردم را محدودتر کرده و در نتیجه انتخابات از معنا و مفهوم واقعی خود تهی شده است.

در برخی استان ها و از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد صداهای قومیت‌گرایانه در ماه‌های اخیر بیشتر از همیشه شنیده می‌شود؛ صداهایی که رسانه‌ها و سیاست‌های معینی آن را بازتاب می‌دهند و طنین اغراق‌آمیزی به آن بخشیده‌اند.

قومیت‌گرایی هرگز اندیشه مسلط نبوده و همیشه در حاشیه حضور داشته و هر وقت هم از حاشیه به متن آمده نیتی سیاسی با حمایتی حاکمیتی ، پشت آن قرار داشته است، بنابراین در قدم اول اندیشه‌ای است که از متن جامعه و نیازهای آن بر نیامده است بلکه دستاویز سیاست‌های معینی در دوره‌های مختلف بوده است.

در قالب قومیت گرایی و طایفه سالاری بسیار تلاش می کنند تا مردم را برانگیزانند و این خطری است که به حوزه های دموکراتیک و حقوق شهروندی و اصل انتخابات آسیب جدی وارد خواهد آورد و ارزش های متعالی انسانی و مدنی را قربانی امیال قبیله گرایی جناحی خاص خواهد نمود.

جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد همراه اصلاح طلبان سراسر کشور و جبهه اصلاحات ایران هدف از شرکت در انتخابات را اصلاح امور و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت بر اساس اندیشه ورزی و سیاست ورزی واقعی می داند و در شرایط فعلی حضور نمایشی و قومیت گرایانه را مردود قلمداد کرده و طبعاً در انتخاباتی تهی از معنا، غیرمنصفانه و غیرموثر در اداره کشور توصیه ای ندارد و ضمن احترام به همگان "جبهه اصلاحات استان کهگیلویه و بویراحمد در هیچ یک از حوزه های انتخابیه استان لیستی ارائه نخواهد داد."

امکان ارائه لیست در انتخابات برای ما میسر نیست

همچنین، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس در جلسه اخیر خود که در روز ۱۶ بهمن ماه به منظور تعیین سیاست انتخاباتی برای انتخابات ١١ اسفند ١٤٠٢ برگزار شد، به اتفاق آرا مصوب کرد که امکان ارائه لیست در انتخابات برای احزاب اصلاح طلب این استان میسر نیست.

این شورا اعلام کرده است که هر گونه لیستی که با نام و عنوان اصلاح طلبی منتشر شود و یا به احزاب اصلاح طلب منتسب گردد، قویا تکذیب خواهد شد.

در مصوبه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان فارس آمده است: با توجه به سند راهبردی جبهه اصلاحات و بررسی جمیع جهات، امکان ارائه لیست در انتخابات مجلس شورای اسلامی و به تبع آن مجلس خبرگان، در هیچ یک از حوزه های انتخابیه استان فارس برای احزاب اصلاح طلب میسر نمی‌باشد. بدیهی است انتساب هر گونه لیستی با نام و عنوان اصلاح طلبان یا به احزاب اصلاح‌طلب قویا تکذیب می گردد.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =