۸ نفر
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
بررسی انواع دسته ایکس باکس

شرکت مایکروسافت مدل جدیدی از دسته ایکس باکس را برای نسل جدید کنسول‌ ایکس باکس سری اس ساخته که از نظر ویژگی‌های ظاهری و نرم‌افزاری، برتری‌هایی نسبت به کنترلرهای فعلی ایکس باکس دارد.

می‌توان گفت مایکروسافت به جای طراحی یک کنترلر جدید همان کنترلر ایکس باکس وان را بهبود بخشیده است. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی‌های دسته ایکس باکس سری اس پرداخته می‌شود.

درباره دسته ایکس باکس سری ایکس و اس

دسته ایکس باکس سری اس به راحتی به کنسول‌های ایکس باکس اس و سری‌های قبلی متصل می شود. این دسته همچنین با استفاده از بلوتوث به ویندوز 10 و اندروید وصل می‌شود. همانطور که گفته شد دسته بی سیم ایکس باکس سری اس نسبت به کنترلر قبلی مایکروسافت پیشرفت قابل توجهی داشته که در ادامه این تغییرات بررسی می‌شوند.

ویژگی‌های دسته ایکس باکس سری اس و ایکس

در بررسی دسته ایکس باکس سری اس در نگاه اول متوجه اضافه شدن یک دکمه در قسمت مرکزی کنترلر خواهید شد که از آن برای اشتراک گذاری عکس‌ها و ویدیوهایی که از بازی خود ضبط می‌کنید، استفاده می‌شود. اسپنسر اعلام کرده تغییراتی که روی دکمه D-Pad اعمال شده است باعث می‌شود کارایی آن بهتر از قبل باشد. همچنین اندازه دسته ایکس باکس سری اس کمی کوچکتر و خوش‌دست‌تر از دسته ایکس باکس وان است. علاوه بر این دسته ایکس باکس سری اس به راحتی با بلوتوث به سایر دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی آیفون، ایکس باکس وان و همچنین سیستم عامل مک متصل می‌شود و شما می‌توانید از این دسته روی دیگر دستگاه‌ها نیز استفاده کنید.

ظاهر دسته ایکس باکس سری اس و ایکس

اولین چیزی که در نگاه اول به چشم می‌خورد پوشش مات این دسته‌ها است که می‌تواند برای ما جذاب باشد. این ویژگی با خود کنسول نیز مطابقت دارد. البته استفاده از رنگ سفید در این محصول باعث شده بسیاری از گیمرها تصور کنند که این دسته را باید با ویژگی‌های خاصی که دارد مورد استفاده قرار دهند. با بررسی کامل ویژگی‌های دسته ایکس باکس سری اس می‌توان به این نتیجه رسید که طراحی آن با دقت بسیار بالایی انجام شده است تا بازیکنان بتوانند از تمامی لحظات بازی با Xbox لذت کافی را ببرند.

علاوه بر این موارد، بافت لمسی مورد استفاده بر روی آنالوگ‌ها و کل دسته بازی، باعث می‌شود که دست کمتر از روی دسته ایکس باکس لیز بخورد. درواقع می‌توان گفت این محصول با ویژگی‌های بسیار مناسبی در دسترس گیمرها قرار گرفته است. دسته‌های این سری از Xbox، بر خلاف محصولات سری وان می‌توانند گزینه‌ای بسیار جذاب برای افرادی که دست‌های کوچک و ظریفی دارند به شمار روند و این افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

بررسی انواع دسته ایکس باکس

ویژگی‌های عملکردی دسته ایکس باکس سری ایکس و اس

مایکروسافت علاوه بر طراحی و ارگونومی در بخش‌های سخت افزاری نیز ویژگی‌های جدیدی ارائه کرده و پیشرفت بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته است. به طور کلی سرعت پاسخ به اکشن‌های گیمر در دسته‌های جدید بالاتر بوده و میزان تاخیر کمتری وجود دارد. همچنین با توجه به ثبات نرخ فریم در تصویر می‌توانیم دسته را به راحتی مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این همانطور که در قبلا نیز اشاره شد دسته ایکس باکس سری اس به راحتی می تواند به وسیله بلوتوث به سایر دستگاه‌های هوشمند متصل شود.

شرکت مایکروسافت در بخش مدیریت انرژی دسته‌های بلوتوثی نیز به جای استفاده از باتری‌های قابل شارژ از باتری‌های معمولی AA را برای دسته های جدید استفاده کرده است. البته شما می‌توانید در صورت تمایل از باتری‌های قابل شارژ استفاده کنید. البته باید بدانید که دسته ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان به وسیله شارژرهای تایپ C نیز به راحتی شارژ خواهند شد و همچنین شما می‌توانید دسته ها را بدون باتری و به صورت مستقیم به خود دستگاه متصل کرده و از آن استفاده کنید. البته باید دقت کنید که این کار باعث می‌شود عملکرد گیمر در استفاده از دسته‌ها و همچنین هیجان بخشی به بازی یا دور شدن از صفحه نمایش کمی با محدودیت مواجه شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما از باتری‌های قابل شارژ استفاده کنید.

محاسبه تاخیر پویا

محاسبه تاخیر پویا به گیمرها این امکان را می‌دهد که قابلیت‌های تعاملی بازی خود را بهبود ببخشند. به عبارتی با این ویژگی بین فشار دکمه‌ها روی دسته ایکس باکس و اتفاقات درون بازی هماهنگی ایجاد می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت فاصله‌ بین فشار دادن دکمه تا اجرای یک عمل در بازی نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و هماهنگی بین فشار دادن دکمه‌ها و اتفاقات آنی درون بازی به لطف اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی دسته ایکس باکس سری اس به کنسول بهبود پیدا می‌کند و در نتیجه دقت و سرعت عمل گیمر بیشتر می‌شود.

باتری دسته ایکس باکس سری اس و ایکس

مایکروسافت همچنان به استفاده از باتری‌های قلمی دوراسل در دسته‌های جدیدش تاکید دارد. این دسته‌ها نیز کنترلر ایکس باکس وان با استفاده از کابل USB-C شارژ خواهند شد. نکته قابل توجه کنترلر بی سیم ایکس باکس سری اس، اضافه شدن دکمه Share است که با اضافه شدن این دکمه دیگر لازم نیست برای به اشتراک گذاشتن محتوا یا ذخیره‌ آن از اپلیکیشن خاصی استفاده کنید و به راحتی می‌توانید ویدیوهای ضبط شده خود را ذخیره کنید.

بررسی انواع دسته ایکس باکس

جمع‌بندی

در پایان می‌توان گفت این محصول نسبت به نسل قبل ارتقا پیدا کرده و بهبودهای خوبی داشته است. با توجه به بررسی‌های انجام شده عمر دسته ایکس باکس سری اس زیاد است و تا مدت‌ها بدون مشکل برای‌تان کارایی خواهد داشت و بدون این که هزینه زیادی روی دست‌تان بگذارد، حس پرمیوم را برای‌تان به ارمغان می‌آورد و شکل و بافت‌های بهبود یافته هم در این امر بی‌تاثیر نیستند. به طور کلی اگر کاربر پی سی یا ایکس باکس هستید، این دسته‌های بازی ایکس باکس می‌توانند بهترین انتخاب برای تجربه بازی‌های ویدیویی شما باشند. چراکه کنترلر ایکس باکس بدون افزایش قیمت آن چنانی نسبت به کنترلر نسل پیش خود، طبیعتا دارای کیفیت بهتری بوده و طراحی آن نیز بهینه‌تر شده است. همچنین لمس دکمه‌ها، تریگرها و ارزش آن‌ها حس بهتری به گیمر القا می‌کند. به همین دلیل است که می‌توان با اطمینان گفت دسته ایکس باکس سری ایکس تاکنون بهترین کنترلر مایکروسافت محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =