توصیه آقاتهرانی به قالیباف: خودتان را ارزیابی کنید/ سهم‌خواهی خلاف مرام جبهه پایداری است

آقاتهرانی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده اگر به جای رئیس مجلس بودم اول از هر چه، همایش و نشستی را برای ارزیابی هیئت رئیسه زنده و ریاستش می‌گذاشتم تا که بتوانم کار را بهتر از تصور خویش جلو ببرم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرتضی آقاتهرانی، رئیس شورای مرکزی حزب پایداری و نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات و تأکید مقام معظم رهبری به این مهم، عنوان کرد: بی تردید حضور و ورود به انتخابات امری معقول، منطقی و تثبیت موقعیت نظام خواهد بود. هر قدر حضور مردمی در انتخابات بیشتر باشد، دوستان داخل و خارج را امیدوارتر خواهد کرد.

حضور میلیونی ما پای صندوق های رأی دشمن را نیز مأیوس تر خواهد کرد

بنابر گزارش فارس، وی اضافه کرد: نه تنها حضور میلیونی ما پای صندوق های رأی امیدوار کننده است بلکه دشمن را نیز مأیوس تر، شکست خورده‌تر و نا امیدتر خواهد کرد.

وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات پایان امسال، اظهار داشت: در انتخابات هر قدر رقابت صادقانه‌تر، به دور از انحراف، بد اخلاقی و تخریب باشد افراد، اعضاء بیشتری را به جانب خود جذب خواهند کرد. اما اگر سلامت انتخابات مخدوش شود؛ امنیت، همدلی و اعتماد زیر سوال می‌رود و آثار مخرب و موج آن تا سال‌های بعد نیز باقی خواهد ماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: بحمدلله ایستادگی مقامات مسئول در حفظ آراء مردم، جایگاه خوبی را برای انتخابات در کشور ما رقم زده است. بر خود لازم می‌بینم از زحمات همگان و در رأس آن از مقام معظم رهبری، شورای نگهبان، وزارت کشور و همه اعضاء آن که در سراسر کشور در این جهت فعال شده‌اند، تشکر کنم؛ جا دارد از صدا و سیما، که ابتکار آنها در این دوره به نمایندگان فرصت معرفی بهتر و بیشتر داده نیز تشکر و قدردانی کنم ان‌شاءالله مردم عزیز نیز این زحمات را پاس داشته و به حتم چون همیشه قدردان خواهند بود.

همه باید یک دیگر را تشویق به ورود و حضور در انتخابات کنیم

آقاتهرانی با تأکید بر اینکه همه باید یک دیگر را تشویق به ورود و حضور در انتخابات کنیم، تصریح کرد: منکر نقاط ضعف در برخی موارد نیستم، ولی مسائل و مشکلات داخلی نباید به دشمن بد علامت دهد.

وی اضافه کرد: از پیامر گرامی نقل شده که در غزوات ریش سفیدان را امر می‌کردند که موی خود را رنگ کنند که دشمن یاران ایشان را پیر و نحیف نبیند، گو این که تواضع در برابر خودی‌ها مطلوب است، اما در برابر دشمن نباید نقاط ضعف را درشت کرد یا حتی به آن دامن زد. جری کردن دشمن و باورانیدن او به کمبودها از بی‌تدبیری است. اگر همه ما به درستی درک کنیم که دشمن چگونه نقاط ضعف را با فریب، بزرگنمایی می‌کند؛ هرگز در رسانه‌های جمعی از آن همه موفقیت گذر نمی‌کنیم و به این سخنان دشمن شادکن نمی‌پردازیم.

رئیس شورای مرکزی حزب پایداری ادامه داد: معرفی خدمات بی‌دریغ و پیشرفت‌های شگرف نظام جمهوری اسلامی ایران به مردم، دستاوردهای انقلاب در طی نیم قرن، و جهاد تبلیغ راهکار دیگر افزایش مشارکت حداکثری است. به لطف الهی، ایران عزیز ابر قدرتی است که با همه دشمنی‌های داخلی و خارجی، حاکمیتی همیشه پیروز بوده و هست. امیدوارم که این نهضت الهی عاقبتش ظهور امام عصر ارواحنافداه و تمدن نوین اسلامی باشد که به دست پر توان آن ولیّ الله اعظم تحقق یابد.

تأثیرگذاری مجلس در زندگی مردم باید نشان داده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قبال حضور پررنگ مردم نمایندگان مجلس مسئولیتشان بیشتر می‌شود، افزود: او که کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی است قدری به مسؤلیت خویش بهتر بنگرد و بداند که فردا در محضر خداوند متعال باید پاسخ گوی اعتماد این مردم شریف باشد. خدا کند که درک مسئولیت کرده و از لحظه‌یمان به نفع مردم در ذیل این نظام اسلامی تلاش و مجاهدت کنیم. آمین.!

آقاتهرانی با بیان اینکه تأثیرگذاری مجلس در زندگی مردم باید نشان داده شود، یادآور شد: اگر مردم بدانند که مجلس در زندگی این جهانی و آن جهانی آن‌ها نقش دارد، بی‌تردید در انتخابات حضوری جدی خواهند داشت.اعتماد مردم به نمایندگان و حسن رفتار آنان از هر طریقی جلب شود، حضور پای صندوق بازخورد آن اعتماد است.

وی با اشاره به اینکه سلامت انتخابات بسیار در مشارکت حداکثری مؤثر است، تأکید کرد: او که بر این باور است که رأی او به صندوق رفته و به نظر او احترام گذاشته شده، دلیلی بر تسامح و تساهل نخواهد داشت.رقابت واقعی بر مبنای گفتمانی صادقانه، صدق می‌کند. اگر مردم صدق گفتار نماینده، وعده و وعیدش را باور کنند، دلیلی بر از دست دادن این غنیمت فرصت‌ها، نخواهد بود.

مردم همیشه در عرصه‌های انقلاب حماسه آفرین بوده اند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم با حضور همیشگی در عرصه‌های انقلاب حماسه آفرین بوده اند، بیان کرد: زنده بودن انتخابات، باید از انتخابات و حضور میلیونی حیات مجدد بر خیزد. این حضور مردم است که قضاوت حیات انتخاباتی را رقم خواهد زد. به لطف الهی ملت بیدار ما بیش از ۷۵ سال مجلس داشته‌اند، گو اینکه گاه استبداد آن را توپ می بسته و در همان زمان اگر قدری به اطراف بنگریم متوجه خواهیم شد دیگر مردمان پر ادعای اروپا و آمریکا از چنین فرهیختگی بی‌بهره بودند؛ آن ها همیشه درگیر جنگ های داخلی، قتل و غارت بومیان مهمان نواز، جنگ‌های صلیبی، و جنگ های جهانی و اتمی بوده‌اند.

آقاتهرانی با اشاره به حضور جریانات مختلف سیاسی، گروه‌ها و احزاب در انتخابات مجلس، گفت: انسان عاقل همیشه اصول را پاس داشته و فروع را فدای اصول می‌کند و از حاشیه می‌پرهیزد تا که به متن بپردازد؛ اصل اسلامیت، دیانت، ملیت هرگز نباید فدای اختلاف سلائق گردد.

وی ادامه داد: این روزها که شورای نگهبان به دلائلی برخی را قبول و یا رد می کند، بیانیه بر علیه شورا و یا خدشه دار کردن این ارگان که در قانون اساسی و بیانات امامین عزیز انقلاب همیشه مورد حمایت بوده چه معنا دارد؟ بی‌شک، اگر چون دوره‌های قبل این آقایان تأیید می‌شدند، این سخنان گفته نمی شد.

وی ادامه داد: جا دارد به فهم و شعور مردم اعتنا شود که پس از ردیه شورا و نگارش سخنان ما مردم عزیز که هر دم از آن‌ها می‌گوئیم درباره ما چه قضاوتی می‌کنند. اکنون همه تشکل‌ها و احزاب با حضور و ورود به صحنه انتخابات اصل نظام را تأیید و بهترین‌ها را به مجلس خبرگان و شورای اسلامی بفرستند. بر این باورم که در آخر چنین خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: ضعف بینش مسؤلین حزب، گروه و تشکلی ممکن است رهروان آن مرام را نسبت به اصول به تردید اندازد، ولی اولاً بزرگ‌ترها باید بدانند که رفتار و گفتار خود را به مصالح نظام گره بزنند؛ منافع شخصی خود را فدای منافع جمع کنند.

بر این باورم که این انتخابات چون همیشه پر شور و به موقع، با رقابتی سالم و در کمال امنیت برگزار می شود

وی گفت: بنده بر این باورم که این انتخابات چون همیشه پر شور و به موقع، با رقابتی سالم و در کمال امنیت با جمعیتی چشم پرکن به انجام خواهد رسید تا که چشم روشنی دوستان، نوید و امید دهنده به مبارزان مقاومت و مظلومین مقتدر در سراسر دنیا شود.

آقاتهرانی گفت: شیوه سهم خواهی که متأسفانه مشی و مرام برخی تحزب گرایان است، خلاف مرام پایداری است. خوب است نظری به کتابی به نام «شرحی بر مرامنامه پایداری» را که مرامنامه پایداری را در آن بیان کرده، داشته باشید. در انتخابات؛ برترین شیوه به حکم عقل شایسته سالاری است که برای یافت شایستگان در مجلس باید شاخص‌هائی داشت و افراد را بر مبنای آن سنجش کرد، انتخاب اصلح برای انتخاب مسؤلین و نیز قانون گذار قابل دفاع است و نه پدر سالاری، نه خویشاوند سالاری و نه تحزب گرائی و نه سهم خواهی.

آخرین فعالیت‌ها و اقدامات جبهه پایداری برای انتخابات

وی با بیان تازه ترین فعالیت‌ها و اقدامات جبهه پایداری برای انتخابات پیشرو، افزود: برخی در هنگام انتخابات در لحظات آخر به معرکه می آیند، و فرافکنی هم می‌کنند که پایداری لحظه آخر می‌آید و سهم خواهی می‌کند. ولی این نیست، پایداری قبل از پیش ثبت نام در تهران و شهرستان ها افراد دارای صلاحیت برای نمایندگی مجلس را تشخیص و دعوت به ثبت نام می‌کرد. الآن هم در صدد شناسایی نامزدهاست و در جلسات صحبت از۱۰ نفر اول مورد انتخاب حوزه‌های شهرستانی را دارد که نظرات شوراهای مرکزی شهرستانی در حال جمع بندی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه لیست حوزه‌های شهرستانی جبهه پایداری، بیان کرد: درباره آنها در جلسات بحث می‌شود تا که شایسته‌ترین‌ها را شناسایی سپس مصاحبه با نامزدها را انجام دهند که در خصوص آنها نیز در جلسات شورای مرکزی بحث و بررسی می‌شود. ما درباره انتخابات مردد عمل نمی‌کنیم چون اصول قطعی برای انتخابات داریم. اموری چون اصل وجود انتخابات، حضور اکثری، انجام در زمان مقرر، پاسداری از رأی مردم، و... امور خدشه ناپذیر این نظام است.

آقاتهرانی با بیان اینکه نقد، پژوهش گذاشتن مجلس و جوانب مختلف آن، نقد پذیری مسئولین، رئیس، هیئت رئیسه، نمایندگان و... بسنده نکردن به وضع موجود می‌تواند موجب کارآمدی بیشتر و بهتر مجلس شود؛ افزود: پیش از این عده‌ای از دوستان حوزوی؛ هر دوره مجلس را به نقد و بررسی می‌گذاشتند در آن جلسات، رؤسای مجلس و حتی گاه نمایندگان مجلس هر دوره را با دیگر مجالس مقایسه می‌کردند این کاری بس ارزنده برای بازرسی، وارسی و خودشناسی نمایندگان مجلس بود که این ابتکاری از حضرت علامه مصباح (ره) که دیگر از آن هم خبری نیست. ان شاءالله که احیاء شود.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: بنده اگر به جای رئیس مجلس بودم اول از هر چه، چنین همایش و نشستی را برای ارزیابی هیئت رئیسه زنده و ریاستش می‌گذاشتم تا که بتوانم کار را بهتر از تصور خویش جلو ببرم؛ روشن است که دیگران از بیرون بهتر نقاط ضعف و قوتمان را می بینند. از درگاه الهی برای همه مسؤلین این نظام مقدس برترین را خواهانم.

رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند انتخابات کشور را کمرنگ توصیف کنند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند انتخابات کشور را کمرنگ توصیف کنند، گفت: اگر آنها حضور میلیونی مردم ما را به مردم جهان جلوه دهند این نفی دموکراسی غربی و شعارهای دروغین خود آنها خواهد بود. اگر آنها انتخابات را تحریم نکنند، مخدوش جلوه ندهند و از سلامت انتخابات ما بگویند آن موقع باید تعجب کرد. بیگانگان همیشه و در هر فرصت برای نابودی انقلاب، جداسازی مردم از رهبری معظم، از دولت و مجلس و ایجاد تفرقه بهره می‌برند. ولی به لطف الهی همیشه شکست خورده تر از قبل خواهند بود. شما از بیگانه و بیگانه پرست چه توقعی دارید؟ مگر به ارزش های شما آنها ایمان دارند؟ و مگر آن ها برای نابودی انقلاب ما از اول تا بحال هیچ کوتاه آمده اند که الآن بیایند؟ تلاش آن ها همیشه بی نتیجه مانده است.

آقاتهرانی، تصریح کرد: صداقت در گفتار و رفتار موجب جلب اعتماد مردم است. همیشه باید از دروغگوئی، نفاق، دوروئی، فرافکنی، خودشیفتگی، دلبستگی، وابستگی به بیگانه و... حذر کرد. به لطف الهی مردم ما متدین و ملزم به آداب دینی، انقلابی و ظلم ستیزند، بالطبع اگر مسئولی چنین نباشد خواه ناخواه بمرور زمان طرد می‌شود این ادعای بنده شاهدی نیم قرنه دارد، بارها دیده‌ایم کسانی که در رأس بوده‌اند چگونه در دوره‌های بعد، جامعه آنها را طرد کرده است. آنها نه تنها از دل‌ها رفته‌اند بلکه برخی در دامن بیگانه زیست می‌کنند.

وی یادآور شد: بد نیست به تاریخچه انقلاب بدون تعصب آزاد اندیشانه بنگرید! واقعا مدعیان کمونیستی، سوسیالیستی، التقاطیون، غرب زده‌ها، قانون گریزان، مدعیان روشنفکری تاریک ذهن، رانت خواران، رشوه خواران، بی‌عهدان به ولایت، خداستیزان، دین ستیزان و مردم ستیزان الآن کجای دنیایند؟ مگر آنها در پناه غرب و زیر چتر آمریکا و اروپا نیستند؟ همان جا قالب نهی نکرده و نمی‌کنند؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: آیا این خود درسی به من مسؤل نیست که ای عزیز، ولایتمدار، قانونمدار و مردمی باش! جا دارد قدری به گذشته انقلاب با دید عبرت بنگریم و باور کنیم که این انقلاب بی‌هویت‌ها را هرگز پذیرش نکرده و ارزش‌های خود را در پای نااهلان نریخته! پس، تلاش کنیم مسئولیت پذیر بوده و مجاهدانه انقلابی باشیم.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =