جبهه اصلاحات: لیست انتخاباتی نمی دهیم /تنها راه حل مشکلات کشور ایجاد مجلس و دولت قوی و مستقل از طریق برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی است

جبهه اصلاحات ایران با تأکید مجدد بر این‌که با اتکاء به راهبرد انتخاباتی خود برای سال ١٤٠٢ امکان ارائه فهرست در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تهران را ندارد، دلایل این تصمیم را در بیانیه‌ای اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبهه اصلاحات ایران بیانیه ای منتشر کرده که در بخشی از این بیانیه آمده است:

*جبهه اصلاحات ایران پس از ماه‌های متمادی بررسی و رصد تحولات سیاسی کشور، عملکرد حاکمیت و دست‌اندرکاران انتخابات و دریافت نظرات کارشناسان و احزاب در سراسر کشور و به خصوص با توجه به رویکرد مردم، راهبرد انتخاباتی خود را برای انتخابات پیش رو بر مبنای این که نمی‌تواند در انتخاباتی تهی از معنا، غیررقابتی، غیرمنصفانه و غیرمؤثر در اداره کشور شرکت کند، تعیین کرد.

*با وجود همه هشدارها و انذارها و روشن کردن پیامدهای سیاست محدودسازی قدرت انتخاب ملت طی سال‌های بسیار شاهد بودیم که اعمال نظارت استصوابی و سلب قدرت و اختیار و مسدود سازی مجاری اِعمال خواست و اراده ملت نه تنها متوقف نشد بلکه هر چه جلوتر آمدیم رو به تزاید گذاشت.

*قانونی کردن روند ناصواب گذشته از طریق مصوبه جدید و پر مسأله اصلاح قانون انتخابات و نیز تشدید رفتار تنگ‌نظرانه مجریان و ناظران در این دوره انتخابات به‌رغم تأکید رهبری بر رقابت واقعی میان همه سلایق عملاً نشان داد این وضعیت انتخابات را از معنا تهی کرده است.

*ما به عنوان مجموعه احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب در جبهه اصلاحات ایران با اتکاء به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و وفادار به قانون اساسی و پای‌بند به حقوق مصرح و بنیادین ملت که در فصل سوم این قانون مورد تاکید قرار گرفته، اعلام می‌کنیم که متأسفانه امکان ارائه فهرست در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در تهران را نداریم.

*جبهه اصلاحات ایران ضمن هشدار به اینکه مسئولیت تبعات و مخاطرات ناشی از کاهش مشارکت مردم در انتخابات برای اقتدار و امنیت ملی بر عهده‌ نهادها و مقاماتی است که صندوق رأی در کشور را فاقد اثربخشی کرده‌اند، اعلام می‌دارد، تنها راه حل مشکلات کشور ایجاد مجلس و دولت قوی و مستقل از طریق برگزاری انتخابات آزاد، منصفانه، رقابتی و مؤثر در اداره امور کشور با حضور نمایندگان همه طیف‌ها و سلایق فکری است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1871307

برچسب‌ها