برگزاری مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ورشو

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو امسال نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را با حضور جمعی از مقامات دولتی لهستان، ددیپلمات های مقیم و صاحبان صنایع و تجارت و اصحاب رسانه های لهستانی و جمعی از هموطنان کشورمان فعال در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی و اقتصادی در روز جمعه ۲۰ بهمن ماه درهتل رجنت (Regent)برگزار نمود.

به گزارش خبرآنلاین، این مراسم با پخش سرود ملی دو کشور آغاز گردید و در ادامه آقای دکتر غریبی سفیر کشورمان در لهستان ضمن مرور مختصر مبارزات مردم انقلابی ایران علیه رژیم شاه که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردید، دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف، وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا، سیاست های منطقه ای ایران و روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و لهستان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تبیین نمود. همچنین با یادآوری پانصد و پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و لهستان، اهمیت لهستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

از ویژگیهای متمایز جشن امسال حضور مقامات سیاسی و پارلمانی لهستان بود که نائب رئیس مجلس میهمان ویژه این مراسم بود و علاوه بر ایشان مدیرکل سیاسی منطقه ای و معاونین وی و معاون مدیر کل تشریفات وزارت خارجه و تعدادی از مدیران بخش صنایع نظامی از وزارت دفاع از میهمانان شرکت کننده در این مراسم بودند.

در ادامه، فیلم کوتاه تهیه شده توسط مرکز دیپلماسی عمومی وزارت متبوع برای حاضران پخش شد که مورد استقبال و توجه مهمانان قرار گرفت.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =