واکنش جبهه اصلاحات به بیانیه ۱۱۰ چهره اصلاح طلب و فعال مدنی درباره انتخابات اسفندماه

جواد امام: ۱۱۰ فعالی که بیانیه داده اند، اصلاح طلب بوده و امیدوار هستند که روزنه ای ایجاد کنند ولی نگاه مستقلی از جبهه اصلاحات دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته بیانیه ای تحلیلی از سوی ۱۱۰ فعال مدنی و سیاسی و چهره‌های روشنفکری و اصحاب رسانه منتشر شده که از دغدغه‌مندان توسعه و مردم‌سالاری در ایران خواستار روزنه‌گشایی احزاب و نیروهای سیاسی و مدنی در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ از طریق حمایت از ائتلافی از نامزدهای میانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاح‌گر در حوزه‌هایی که نامزدهای باکیفیت برای رقابت مانده‌اند شده بودند.

انتشار این بیانیه واکنش هایی را از سوی چهره های سیاسی و رسانه ها به دنبال داشت. به طوریکه روزنامه اصولگرای فرهیختگان نوشت: «امروز جبهه اصلاحات دو راهبر دارد؛ یکی در دانشگاه و دیگری در زندان، یکی در مسیر واقع‌گرایی و دیگری در بن‌بست رادیکالیسم. اگر بدنه اصلی و هسته سخت نامه ۱۱۰ مشارکت‌جوی اصلاح‌طلب جامعه‌شناسی‌خوانده‌ها و روزنامه‌نگارها و عمل‌گرایان تکنوکرات هستند، موتور محرک تحریم‌طلبی مصطفی تاجزاده است.»

ردپای این بیانیه در نشست خبری امروز اعضای جبهه اصلاحات نیز مشهود بود. امروز جبهه اصلاحات نشست خبری با حضور تنی چند از اعضای این جبهه از جمله آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات، جواد امام سخنگو،محمد سالاری رئیس کمیته راهبردی جبهه اصلاحات برگزار کرد.

در این نشست، آذر منصوری درباره بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب برای حضور در انتخابات، گفت: جبهه اصلاحات متشکل از ۳۱ حزب و ۱۵ عضو حقیقی است که در مسیری دموکراتیک و براساس آیین نامه با ۳۴ رای اعضای مجمع عمومی ، درباره تهران تصمیم گیری و اعلام موضع کرده است. در مورد استان‌ها هم جبهه اصلاحات همان استان تصمیم‌گیری می‌کند. در این بین ممکن است برخی افراد دیدگاه دیگری داشته باشند. در جلسه بعدی هیات رئیسه جبهه اصلاحات تصمیم‌گری می کنیم که چه واکنشی به این بیانیه داده باشیم ولی قضاوت نهایی را به مردم واگذار می‌کنیم.

جواد امام هم در همین زمینه گفت: این دوستان که بیانیه داده اند، اصلاح طلب بوده و امیدوار هستند که روزنه ای ایجاد کنند ولی نگاه مستقلی از جبهه اصلاحات دارند. ما هیچ تقابلی با این دوستان نداریم و امیدواریم این روزنه ایجاد شود. ما از تصمیم خود در جبهه اصلاحات دفاع می کنیم که در تهران لیست ندهیم چون شرایط فراهم نیست.

سالاری نیز گفت: جبهه اصلاحات یک جریان کثرت گراست و جریانی از بالا به پایین نیست. دلخور نیستیم که تعدادی دوستان رویکرد دیگری داشته باشند ولی جبهه اصلاحات براساس آیین نامه خود تصمیم جمعی گرفته است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =