ایرنا نوشت:

وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی معتقد است: پایین آمدن نرخ مشاركت اقتصادی مسئله ای نگران كننده نیست و تنها موضوع مهم توسعه اشتغال در كشور است.

عبدالرضا شیخ الاسلامی افزود: پایین آمدن نرخ مشاركت اقتصادی می تواند به علت این باشد كه به طور مثال زنانی كه تا چند مدت پیش جویای كار بودند امروز ترجیح می دهند به دلایل گوناگون از این امر خودداری كنند.

وی ادامه داد: بنابراین نیروی كاری كه تمایلی به اشتغال دوباره نداشته باشد دیگر جمعیت فعال محسوب نمی شود و در زمره نیروی غیرفعال قرار می گیرد كه به طور طبیعی نرخ مشاركت اقتصادی را كاهش می دهد.

وی تاكید كرد: اولویت مسئولان حوزه كار ایجاد اشتغال در كشور است و كاهش نرخ مشاركت اقتصادی نگرانی عمده ای را برای آنها ایجاد نمی كند.

وزیر تعاون،كار و رفاه اجتماعی بیان داشت:افزایش نرخ مشاركت اقتصادی و همچنین كاهش نرخ بیكاری پیامدهای خوبی برای اقتصاد كشور به دنبال دارد.

شیح الاسلامی در پایان تاكید كرد:در صورتی كه بخواهیم بین نرخ مشاركت اقتصادی و یا ایجاد اشتغال یكی را انتخاب كنیم بی درنگ توسعه و ایجاد اشتغال انتخاب اصلی ما خواهد بود.

یادآور می شود،نرخ مشاركت اقتصادی برای مردان و زنان در تابستان امسال 37 درصد بوده است.

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    7 1
    منظورتون همون یک ساعت در هفته هستش دیگه ، جناب وزیر!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
    7 1
    اخه وقتی کاری نیست چرا باید دنبالش رفت!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    باید هر کارفرمایی هر شخصی را به هر عنوانی به کار می گیرد موظف باشد قراردادش را از هر نوع که هست حتی به عنوان کار آموزی در سایتی و سامانه اینترنتی ثبت کند و یه کد رهگیری هم به آن شخص بدهند والا جرم باشد و مجازات کیفری داشته باشد تا این نشه سوء استفاده از جویندگان کار بخصوص خانم ها و جوانان ادامه خواهد داشت . آمار ها هم واقعی نخواهد بود چون طرف داره کار می کنه ولی کارفرماش آمارش را جایی نداده و به هر بهانه ایی هم از کار برکنارش کنه طرف بیکار بشه وقتی برای زمانی که کار می کرد آماری نبود وقتی بیکار هم بشه آمار نخواهد بود.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    باید هم ترجیح بدن خونه بمونن آخه از اینه که قیمتها روز به روز کاهش پیدا می کنه و حقوق شوهرانشون هم بالا می ریه مگه مریضن برن سرکار می مونن خونه از زندگی لذت می برن