پمپئو در تل‌آویو: باید به اسرائیل و اوکراین کمک کنیم

وزیر امور خارجه سابق آمریکا مایک پمپئو که روز گذشته، سه‌شنبه ۱۳ فوریه از منطقه مرزی بین اسرائیل و غزه بازدید کرده بود، امروز با خبرنگار شبکه آی۲۴ مصاحبه و بر لزوم کمک به متحدان آمریکا از جمله تل‌آویو و کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «پمپئو در مورد تجربه خود از اهمیت حضور در کیبوتس کفار عزه و ملاقات با خانواده‌هایی که از حملات و خشونت‌ها آسیب دیده‌اند، با من صحبت کرد»، این مقدمه گزارش خبرنگار اسرائیلی از دیدار با پمپئو بود. پمپئو در ادامه با اشاره به اینکه قدم زدن در این مکان و ملاقات با خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده‌اند، تجربه‌ای عمیق بوده، اذعان می‌کند که «این امر بر اهمیت ارائه کمک به کشورهایی که برای حفاظت از حاکمیت خود می‌جنگند، از جمله اسرائیل و اوکراین، تاکید می‌کند».

به گزارش فارس، وزارت بهداشت فلسطین دیروز در صد و سی‌امین روز جنگ غزه اعلام کرد که در پی تداوم جنایات ارتش اشغالگر شمار شهدا به ۲۸۴۷۳ نفر رسیده و ۶۸۱۴۶ تن دیگر هم مجروح شده‌اند.در حالی که ۴ ماه از جنگ ارتش اشغالگر با حمایت‌های سیاسی و پشتیبانی تسلیحاتی آمریکا علیه نوار غزه می‌گذرد، نخست‌وزیر رژیم تل‌آویو بنیامین نتانیاهو دستور حمله به منطقه آواره‌نشین رفح در جنوبی‌ترین نقطه غزه را صادر و تاکنون مناطق آن را چندین بار بمباران کرده‌اند.

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به تصویب طرح اخیر سنای آمریکا درخصوص کمک اضطراری به اسرائیل، بر «اهمیت حمایت از متحدان در مواقع ضروری» تاکید کرد. پمپئو در ادامه گفت که «ایالات متحده باید به اسرائیل و اوکراین کمک کند؛ این کمک‌ها نه تنها برای این کشورها بلکه برای منافع امنیتی ایالات متحده نیز مهم است».

۳۱۱۳۱۱

پمپئو در تل‌آویو: باید به اسرائیل و اوکراین کمک کنیم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =