یک کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است در هیچ کشوری در خاورمیانه عربی به اندازه مصر گرایشات ضداسراییلی وجود ندارد.

عباس برومند در گفتگو با خبر آنلاین در پاسخ به این سوال که در صورت تحقق پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات نوع تعامل اسلامگرایان با همسایۀ اسراییلی چگونه خواهد بود،گفت:شاید مانند ترکیه یا کمی غلیظ تر. اسراییل به دنبال پرهیز از تنش و درگیری است.

 

وی در ادامه تصریح کرد در حوادثی که چند ماه پیش در مرز اسراییل و مصر رخ داد شاهد بودیم که اسراییل ازموضع خود عقب نشینی کرد، رژیمی که زیر بار هیچ تعهدی نمی رود در نهایت مجبور شد با ابراز تأسف از تشدید تنش ها جلوگیری کند.

برومند اظهار داشت اسراییل به شدت وحشت دارد که با مصر وارد درگیری شود. گرایشات ضد اسراییلی جامعه مصر بسیار بالاست. در هیچ کشوری در خاورمیانه عربی به اندازه مصر گرایشات ضداسراییلی وجود ندارد. اسراییل ترجیح می دهد در موضع تدافع باشد و تلاش آنان اینست که هیچ تنشی میان دو کشور وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه اگر حکومت آینده مصر به سمتی رفت که مطلوب اسراییل باشد، مشکلی میان دو کشور نخواهد بود،توضیح داد اما در صورتی که رژیمی اسلامگرا اکثریت را در دست گیرد، موضع اسراییل دور شدن از تنش است و مصر هم از این امر استقبال خواهد کرد چون مساله کمک های قابل ملاحظه غرب به سادگی قابل چشم پوشی نیست.


متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

26151
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =