فارس نوشت:

کشور‌های فرانسه، سوئد و هلند سفرای خود در تهران را به منظور ارائه گزارش و مشاوره فراخوانده است.

به گزارش فارس به نفل از خبرگزاری آلمان، "برنارد والرو" سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد "برونو فوچر" سفیر فرانسه در تهران را به منظور مشاوره به پاریس فراخوانده است.

بنا بر این گزارش، فرانسه اقدام معترضان ایرانی را مغایر با اصول کنواسیون وین خوانده و اعلام کرده این اقدام در واکنش به تسخیر سفارت انگلیس در تهران صورت می‌گیرد.

این گزارش افزود: همچنین وزارت خارجه فرانسه، کاردار ایران در پاریس را به منظور اعلام اعتراض فرانسه به رویداد‌های روز گذشته دربرابر سفارت انگلیس در تهران و لزوم محافظت از هیات‌های دیپلماتیک احضار کرده است.

در سوی دیگر، وزارت خارجه سوئد نیز همپای کشور‌های غربی سفیر خود در تهران را به منظور ارائه گزارش و مشاوره به استکهلم فراخوانده است.

"لین دوهمر" سخنگوی وزارت خارجه سوئد با اعلام این خبر، اقدام دانشجویان ایرانی را غیرقابل قبول دانست.

این درحالی است که "رسول اسلامی" سفیر ایران در سوئد امروز با "روبرت ریدبرگ" رئیس گروه خاورمیانه و شمال آفریقا  وزارت خارجه سوئد دیدار کرده و درباره تعهد ایران برای تامین امنیت دیپلمات‌های خارجی به مقامات سوئدی اطمینان داده است.

وزارت خارجه هلند نیز با احضار سفیر خود در تهران، این اقدام را به منظور مشاوره و ارائه گزارش درباره حوادث روز گذشته در مقابل سفارت انگلیس در تهران دانست.

 فارس همچنین نوشت:وزیر امور خارجه ایران طی تماسی با کاردار ایران در انگلیس اخرین وضعیت دیپلمات های ایران در این کشور را پیگیر شد.

 در پی تصمیم دولت انگلیس و درخواست این کشور از دیپلماتها و خانواده های ایرانی برای ترک خاک انگلیس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس تلفنی با آقای اسلامیان کاردار سفارت کشورمان در لندن اقدامات انجام شده در جهت تسهیل مراجعت کارکنان سفارت و خانواده های آنان به میهن اسلامی را به اطلاع وی رساند.


/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =