موضوع حمله دانشجویان به سفارت انگلیس در روز گذشته، چندین بار از سوی خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در پاسخ به اين سوالات با بيان اينکه با رفتار ديپلماتيك نمي‌توان رفتار و روش‌هاي خصمانه را تحت‌الشعاع قرار داد افزود: حركت دانشجويان در انتقاد به اين وضعيت بود. توصيه‌ام به همه افرادي كه به اين روش‌هاي خصمانه اعتراض دارند اين است كه حركات خود را مبتني بر قانون كنند، تصويب قانون كاهش روابط با انگلستان به نوع پاسخ به رفتارهاي ناهنجار دولت انگلستان بود.
لاريجاني با اشاره به واكنش‌هاي 24 ساعت گذشته‌ي دولت انگليس گفت: در 24 ساعت اخير برخي موضع‌گيري‌هاي صاحب‌منصبان انگليس در مقابل حركت برخي از دانشجويان در ورود به سفارت‌شان به گونه‌اي بوده است كه حكايت از روحيه‌ استكباري آنها دارد. آنها براي رفتار دانشجويان تعبير «اقدام بي‌شرمانه» را به كار مي‌برند؛ در حالي كه مي‌توانستند بگويند كار غيرقانوني انجام شده است. بي‌شرمانه رفتار دولت انگليس است كه در پنج دهه‌ گذشته نسبت به ملت ايران رفتار ستمكارانه‌اي داشته است. توصيه‌ ما آن است كه كشورها مؤدبانه و درخور شأن ملت‌ها صحبت كنند. ملت ايران انتظار دارد كه دولت انگليس با كارنامه‌ ستم‌كاري كه دارد حرف‌هاي سنجيده‌تري بزند.
وي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با آينده‌ رابطه ايران با اتحاديه اروپا نيز گفت: ما با برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا ارتباط اقتصادي محدودي داريم و در مقابل، همكاري‌هاي اقتصادي خود را با برخي از كشورها به دليل برخي رفتارهايشان كاهش داده‌ايم. از اين رو نمي‌توان در اين رابطه نظريه‌ ثابتي براي اين موضوع ارايه كرد. ما در اين رابطه با اتحاديه اروپا طرف نيستيم بلكه با كشورها روبه‌رو هستيم. كشورها اگر رفتار مسالمت‌آميز و معقول داشته باشند ممكن است در درازمدت همكاري وجود داشته باشد اما بايد رفتارشان درخور شأن باشد، نه همچون كاري كه انگليسي‌ها اخيرا انجام دادند.
رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس در پاسخ به اين پرسش كه جريان فتنه و حلقه‌ انحرافي برنامه گسترده‌اي براي حضور در انتخابات چيده‌اند، گفت: تلقي شما ممكن است وجود داشته باشد. زمان خرده‌گيري نيست، هر حاشيه‌سازي در مسائل خرد به ضرر كشور است، گروه‌ها و احزاب نيز بايد به اين موضوع توجه داشته باشند.
وي در پاسخ به خبرنگار دنياي اقتصاد در مورد چگونگي توزيع يارانه نقدي به بخش توليد و صنعت طبق مصوبه‌ مجلس، گفت: مجلس تقسيم بندي خاصي را براي دو بخش صنعت و کشاورزي در اين قانون دارد. البته دست دولت براي يارانه نقدي مستقيم نيز باز است.
ادامه دارد...
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =