تابناک نوشت:

انگلستان شبکه خبری انگلیسی زبان ایرانی «پرس تی وی» را به پرداخت صد هزار پوند جریمه نقدی محکوم کرده است . 

روزنامه گاردین گزارش داده است که افکام(سازمان تنظیم صنایع ارتباطی انگلستان) در تصمیم خود برای لغو مجوز برنامه های شبکه خبری «پرس تی ی» تجدید نظر کرده و به جای لغو مجوز پخش ، این شبکه را به پرداخت صد هزار دلار جریمه به خاطر پخش مصاحبه ای از مازیار بهاری روزنامه نگار نشریه نیوزویک محکوم کرده است . مصاحبه ای که این سازمان مدعی شده تحت فشار انجام گرفته است .

بر اساس این گزارش افکام اطلاعات بیشتری را در این زمینه منتشر نکرده است ، ولی با این وجود، دخالت مقامات وزارت خارجه انگلیس در این تصمیم را رد کرده اند .

اما در همین حال به نوشته «گاردین » در اسنادی که توسط «ویکی لیکس» منتشر شده  آمده است که در سال 2010 مقامات وزارت خارجه انگلیس به آمریکایی ها گفته اند که به دنبال راهی هستند که فعالیت های «پرس تی وی» را محدود کنند.

بر اساس قانون انگلستان فعالیت رسانه ها در دو مورد با محدویت مواجه می شود اول اینکه فعالیت یک رسانه تهدیدی برای امنیت ملی باشد و یا فعالیت یک رسانه با تعهدات بین المللی دولت انگلستان در تناقض قرار بگیرد که فعالیت های شبکه خبری« پرس تی وی » نیز شامل هیچکدام از این موارد نمی شود .
شبکه «پرس تی وی» هم امروز در سایت خود نوشته است که فشار بر این شبکه از سوی خانواده سلطنتی انگلیس برای خاموش کردن صدای انتقادی این رسانه صورت می گیرد و خانواده سلطنتی هم با اشراف کامل به پارلمان و دولت می تواند چنین کاری را انجام دهد .

تهران و لندن در روز های اخیر دوره ای بحرانی از روابط فیمابین را تجربه می کنند ، به گونه ای که همزمانی انتشار این حکم با تعطیلی سفارت ایران و انگلستان در خاک طرفین ، آنهم با استناد به افشاگری« ویکی لیکس » بر سیاسی بودن این حکم دلالت می کند.
 

/212212

کد خبر 187436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =