درخشش گروه سرود نوای مهر لردگان درجشنواره بین المللی موسیقی فجر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری آیین پایانی سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر و اعلام برترین‌های این دوره از جشنواره گفت: گروه سرود نوای مهر لردگان، عنوان برترین گروه سرود این رویداد مهم موسیقی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، شهرام فرجی افزود: آیین پایانی جشنواره موسیقی فجر در ایستگاه سی‌ونهم خود پس از یک هفته اجرای گروه‌های مختلف موسیقی، شامگاه شنبه ۲۸ بهمن با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از اهالی موسیقی کشور در تالار وحدت تهران برگزار شد و گروه سرود نوای مهر لردگان به عنوان یکی از گروه‌های راه‌یافته به این رویداد بین‌المللی توانست در جمع برترین‌های این دوره قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مربیگری این گروه سرود را امید بابامیر ساطحی و سرپرستی آن را رستم بابامیر بر عهده دارند، تصریح کرد: این گروه هنری پس از شرکت در جشنواره منطقه‌ای سرود فجر در اصفهان و با اعلام نظر داوران این جشنواره، جواز حضور در بخش ظرفیت ویژه سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر را به دست آورد.

فرجی یادآور شد: علاوه بر گروه سرود نوای مهر لردگان، ۹ گروه دیگر از مناطق مختلف کشور نیز در این بخش پذیرفته شدند که نماینده استان توانست با اجرایی موفق سه اثر در کوشک هنر تهران، رقیبان را پشت سر گذاشته و به تندیس این رویداد مهم موسیقی کشور دست یابد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: گروه ۲۰ نفره نوای مهر آثاری به نام «زادگاه شیرون» با موضوع سردارن و بزرگان وطن، «بوی بُهار» با موضوع امام زمان (عج) و «آ گُلِی» با موضوع آداب‌ورسوم مناطق بختیاری را در جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد که با استقبال خوب مخاطبان نیز همراه شد.

گفتنی است، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فجر به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی هم‌زمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =