57 سال پیش یکی از وکلای مجلس شورای ملی به شهردار تهران حمله کرد.

وی که ارسلان خلعتبری نام داشت طی نطقی در جلسه علنی مجلس در سال 1333 گفت:

 اخیراً در روزنامه ها خواندم که شهرداری تهران می خواهد یک اپرا بسازد. می خواهم عرض کنم که همیشه اولیای امور فکر بکنند آن چیزی که بیشتر به مصلحت مملکت است، آن چیزی که احتیاجات عادی مردم را برطرف می کند توجه شان به آن باشد. 

آقایان تصدیق می فرمایند شهر تهران الان وضع شیرش بد است،  وضع کره اش بد است ، وضع نانش بد است (یک نفر از نمایندگان می خواهند باغ وحش بسازند) وضع روغن بد است، ارزاق تمام تقلبی است ... شهرداری تهران آنقدر وظایف سنگین ضروری دارد، آنقدر مردم تهران احتیاج به کارهای عمومی دارند که ساختن اپرا یک امر تفریحی است. بیست میلیون تومان پول مملکت را خرج ساختن یک چیزی  برای یک دسته عیاش قمار باز بوالهوس کردن، صحیح نیست. باید تذکر داد، مخصوصا به رئیس دولت و به هیئت دولت. تمام اشخاصی که تماس دارند باید این تذکر را بدهند.

من خدا شاهد است از روی خلوص نیت می گویم خرج کردن یک شاهی برای اپرا در یک مملکت اسلامی یک جایی تهیه کردن که چهار، پنج هزار نفر بروند آنجا بدن و سر برهنه زنها را نشان بدهند و مردم عیاش آنجا بروند و تفریح بکنند این به صلاح ترقی مملکت نیست و صرف این پول بخدا خیانت در اموال عمومی است .

من از آقای نخست وزیر جداً می خواهم که جلوی این قبیل خرجها را بگیرند. این ها ترقی مملکت نیست. ترقی مملکت با این چیزها نشان داده نمی شود .اپرا درست کردن برای این که چند تا خارجی بیایند این جا کیف شان را بکنند و شب هم بروند اپرا صحیح نیست .شما شهرداری تهران هستید. مال مردم هستید. پول مردم را باید در راه مردم خرج کنید .مخصوصاً از دولت می خواهم ساختن اپرا را ولو این که شروع هم شده باشد موقوف بکند ... پول مردم را باید درآن چیزهایی صرف کرد که در درجه اول مورد احتیاج مردم است و اپرا مورد احتیاج مردم نیست. پول دور ریختن است.
47302
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
    2 0
    خداوند خائنین را لعنت و خادمین را رحمت کند