وزیر دادگستری از برگزاری علنی دادگاه متهمان مربوط به نحوه رفتار در بازداشتگاه‌ها خبر داد.

 مرتضی بختیاری در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت، ضمن تأکید بر این‌که قرار است روند رسیدگی به این پرونده‌ها ادامه پیدا کند، گفت: ظاهراً حکم تعدادی از این افراد نیز صادر شده است. بختیاری درباره بررسی شکایات مربوط به بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر گفت: هیأتی که از سوی آیت‌الله لاریجانی تعیین شده، با قوت در حال پیگیری موضوعات است. وزیر دادگستری همچنین تصریح کرد: قرار است دادگاه متهمان این پرونده‌ها نیز به طور علنی برگزار شود.

پیش از این مسئولانی که در جریان پرونده متهمان بازداشتگاه‌ها و از جمله بازداشتگاه کهریزک بودند، درباره علنی‌بودن یا غیرعلنی‌بودن این دادگاه اظهار بی‌اطلاعی کرده و آن را موکول به نظر قاضی این پرونده کرده بودند.
اما وزیر دادگستری تنها کسی نبود که روز گذشته درباره پرونده کهریزک صحبت کرد. اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس نیز روز گذشته گفت درباره آنچه در بازداشتگاه کهریزک روی داده، «بسیار بزرگنمایی» شده است و پلیس، «حوادث و اخبار دیگر» را قبول ندارد.

احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت که گزارش‌هایی که موضوع بازداشتگاه‌ کهریزک را «بزرگنمایی» می‌کنند، از نظر پلیس «صحت ندارد.» بازداشتگاه کهریزک که در جنوب شهر تهران واقع شده است، تحت نظارت پلیس اداره می‌شد و در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات، محل نگهداری گروهی از معترضان بود. 

به گزارش ایلنا، احمدی‌مقدم گفته که ۱۰ مأمور پلیس که مسئولیت مستقیمی در اداره این بازداشتگاه‌ داشته‌اند را دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی داده است.  فرمانده پلیس در واکنش به سوال خبرنگاری که از وی خواسته بود درجه و رده سازمانی این افراد را اعلام کند، اظهار داشته است که «بالا و پایین بودن درجه این افراد یعنی چه؟ اینکه بخواهیم سیاسی برخورد کنیم و بگوییم حتماً یکی از فرماندهان ناجا بازداشت شود، درست نیست.»
به گفته آقای احمدی‌مقدم، پلیس در این مدت «هیچ تلاشی نکرده که پرونده بسته شود و عملکرد چند نفر در یک گوشه نباید به کل نیروی انتظامی نسبت داده شود.» پرویز سروری رئیس این کمیته پیش‌تر گفته بود ۱۰۴ پرونده از تخلف‌های مأموران دولتی در حوادث اخیر تشکیل شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =