مناظره کواکبیان و محمود صادقی درباره مشارکت در انتخابات /دچار لکنت زبان شده ایم /انتخابات قبلی مردم نیامدند، تلنگری برای حاکمیت شد؟

کواکبیان گفت: به محض اینکه از مشارکت پایین انتقاد می کنیم، بلافاصله می گویند در خارج هم ۴۰ درصد آمده اند در حالی که در آنجا نظامشان حزبی است الان درست است به مردم می گویند به خاطر خون شهدا بیایید ولی می بینند که با مشارکت ۴۰ درصدی هم می شود مجلس داشت، وقتی نمی توانیم تاثیرگذار باشیم لااقل همان حداقلی را اثرگذار کنیم باید قانون اساسی بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مناظره انتخاباتی «محمود صادقی» دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده ادوار مجلس و مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری امروز چهارشنبه - دوم اسفندماه - در حاشیه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه های ایران برگزار شد.

بنابر گزارش ایرنا، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده ادوار مجلس از جناح اصلاح‌طلب در این مناظره گفت: مجموعه تشکیلاتی که اصلاح طلبان شکل داده اند افراد با تجربه و حسن نیت هستند و در همه ادوار مشارکت داشته اند اما الان فضا را به گونه ای می بینند که انتخاباتی نیست.

صادقی افزود: اساسا حتی اگر مردم بیایند و آدم های خوبی هم انتخاب شوند اما دیگر مجلس معنا ندارد و از حیض انتفاع خارج شده است.

وی ادامه داد: ۴ لایحه مربوط به مبارزه با پولشویی را سال ۹۷ تصویب کرده ایم ولی الان چند سال است در مجمع تشخیص در حال خاک خوردن است این همه زحمت بکشیم که نماینده وارد مجلس شود ولی فایده ای از آن نمی بینیم، چه فایده ای دارد؟ چرا باید از افرادی حمایت کنیم که عملکردشان را نتوانیم تضمین کنیم؟

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده ادوار مجلس از جناح اصلاح‌طلب بیان داشت: راهبرد اصلاح طلبان در سال ۹۴ «انتظارات حداقلی - مشارکت حداکثری» بود منتخبان مردم هم تلاش زیادی کردند ولی نتوانستند به نتیجه ای برسند لذا الان به این نتیجه رسیده ایم که نهاد قانونگذاری باید به جایگاه خودش برگردد

کواکبیان: قانون اساسی باید بازنگری شود

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: مگر دفعه قبل ۶۰ درصد رأی‌دهندگان در انتخابات غایب نبودند؟ چه تلنگری برای حاکمیت بود؟ نیامدن مردم تلنگری برای حاکمیت نمی شود.

کواکبیان ادامه داد: به محض اینکه از مشارکت پایین انتقاد می کنیم، بلافاصله می گویند در خارج هم ۴۰ درصد آمده اند در حالی که در آنجا نظامشان حزبی است الان درست است به مردم می گویند به خاطر خون شهدا بیایید ولی می بینند که با مشارکت ۴۰ درصدی هم می شود مجلس داشت، وقتی نمی توانیم تاثیرگذار باشیم لااقل همان حداقلی را اثرگذار کنیم باید قانون اساسی بازنگری شود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده ادوار مجلس از جناح اصلاح‌طلب گفت: دچار لکنت زبان شده ایم نماینده ای که وارد مجلس می شود تا چه مقدار می تواند خواسته مردم را بدون لکنت اعلام کند؟ باید در جبهه اصلاحات بازنگری کنیم.

صادقی افزود: در یک سال اخیر مردم توانسته اند بخشی از مطالبات خود را به حاکمیت القا کنند و حاکمیت بعد از اعتراضات سال گذشته دیگر نمی تواند بخشی از خواسته هایش را به مردم تحمیل کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =