مهر نوشت:

رئیس اتحادیه مرغداران استان تهران با اشاره به ترخیص محموله وارداتی مرغ در بندرعباس، گفت: در حالی شاهد تولید فراوان مرغ در کشور هستیم که اجازه ورود مرغ‌های برزیل و آمریکایی لاتین به کشور داده شده است.
محمد یوسفی در رابطه با واردات مرغ به کشور اظهار داشت: در حال حاضر که از لحاظ تولید مرغ مشکلی نداریم و با قیمت ارزان در سطح کشور عرضه می‌شود، شاهد واردات مرغ از سوی برخی کشورها هستیم.

رئیس اتحادیه مرغداران استان تهران با اشاره به اقدامات شرکت امور پشتیبانی دام در زمینه تولیدات مازاد مصرف، اظهار داشت: در حال حاضر که به دلیل فراوانی تولید مرغ شرکت امور پشتیبانی دام تلاش می‌کند تا تولیدات مازاد مصرف را جمع‌آوری کنند ناگهان شاهد اجازه ترخیص مرغ از گمرک هستیم.

وی اعلام کرد: مرغ‌های مورد نظر از سوی کشورهای آمریکای جنوبی و برزیل به بندرعباس منتقل شده و پس از انجام مراحل گمرک طی روزهای گذشته مجوز تاخیر صادر شده و قرار است در سطح کشور پخش شود.

یوسفی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از میزان واردات مرغ، تصریح کرد:‌ در زمینه واردات مرغ نمی‌دانیم. مقصر واقعی کیست؛ وزارت بازرگانی یا وزارت جهاد کشاورزی.

این مقام مسئول اعلام کرد:‌ به عنوان تولید کنندگان گوشت مرغ نسبت به واردات آن اعتراض داریم و از مسئولان ذیربط می‌خواهیم تا در این زمینه توضیحاتی را ارایه کنند.

یوسفی بیان کرد: در حال حاضر تولید مرغ در کشور بالاست و با مازاد مصرف آن مواجه هستیم، ضمن اینکه در حال حاضر قیمت آن در پایین‌تر حد است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان تهران تصریح کرد: امکان دارد این محموله مرغ پیش از این به کشور وارد شده ولی اجازه ترخیص آن طی این روزها داده شده است.

وی تاکید کرد: علیرغم قرار داشتن در ایام محرم، قیمت مرغ نه تنها افزایش نیافته بلکه نسبت به دو هفته گذشته نیز کیلویی 100 تومان قیمت آن پایین آمده است.

یوسفی اظهار داشت: با توجه به بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی قیمت مرغ دو هزار و 360 تومان اعلام شده اما در طی این مدت حداکثر قیمتی که به ثبت رسیده دو هزار و 100تومان بوده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ع ی د DE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    3 0
    باور کنید اگر واردات نباشد هر کیلو مرغ را ده هزار تومان هم نمی شود خرید!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    3 0
    این به اصطلاح بالا بودن تولید بایستی باعث کاهش قیمت مرغ شود که دقیقا برعکس شده قیمت مرغ امروز کیلوئی 3700 تومن است ؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    2 0
    مگه فصل مرکبات شمال نبود کلی میوه وارد کشور شد هیچ کدام از مسولان مربوطه وزارت جهاد و کشاورزی وبازرگانی اطلاع نداشتند. حالا میخواید از واردات مرغ خبر داشته باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه سوالات سخت سختی میپرسیدا.تازشم بعد از چند ماه میگن این مرغا یک نوع مرض داشتن وهر کی ازاین مرغا خورده باشه حتمابه مرض بدی گرفتار میشه.
  • م ج IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    2 0
    من شخصاً مرغ زیر 3400تومان طی دوکاهه گذشته خرید نکرده ام
  • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    2 0
    باور کردنی نیست مرغ - تخم مرغ - انگور شیلی - گیره مو - کفش - تی شرت و ....... وارد می کنیم پس خودمان چه کار می کنیم هر سال واردات ما زیاد میشه و کسی هم جوابگو نیست فقط بخاطر این است که دولت از تولید کننده داخلی حمایت نمی کند ؟؟؟؟