مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان: بخشی از نارضایتی جوانانِ ما، ناشی از القائات رسانه‌های بیرونی است

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: بخشی از نارضایتی جوانان ناشی از القائات رسانه‌های بیرونی است لذا باید ببینیم چه شده که، جوان ما به جای نگاه به درون خود را مشغول شبکه‌های فضای مجازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدرضا علیزاده در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدنِ اعیاد شعبانیه بیان داشت: در این ایام که گروهی، مردم را به سمت غم و اندوه سوق می‌دهند تا شادی‌ها، ما باید از این فرصت‌ها برای شاد بودن و شاد کردن مردم استفاده کنیم در حالی که دین ما دین شادی و نشاط است امیدوارم بستری فراهم شود که شادی‌ها را بیشتر داشته باشیم.
وی به انتخابات پیش رو اشاره و عنوان کرد: در شرایط عادی پا در این عرصه نمی‌گذاشتم واگر احساس مسئولیت نمی‌کردم در قبال مردم و جامعه خصوصا قشر فرهنگیان (که قشری مظلوم هستند و همیشه در الویت‌های چندم قرار دارند) اصلا در این عرصه پا نمی‌گذاشتم.
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حال حاضر فضای جامعه، فضای سنگینی است که تاشی از سو مدیریت‌ها، مشکلات معیشتی اقتصادی، مسائل و مشکلات اجتماعی، اعتراضات اجتماعی و اتفاقات اخیر است است که ورود افراد را به مسائل سیاسی سخت و سنگین کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: در حوزه مسائل سیاسی آنقدر چتر سیاسیت‌زدگی و سیاسی‌کاری در استان ما و در کشور گسترده شده که واژه ورود به عرصه نمایندگی مصادیق خوبی از یک نماینده و مدیران در ذهن ایجاد نمی‌کند.
علیزاده ادامه داد: شاهد ورود نمایندگانی به مجلس بودیم که نه به عنوان نماینده مردم، بلکه به عنوان نماینده مجلس وارد شدند تا یک جایگاه و پایگاهی برای منافع بعضا شخصی خود دنبال کنند.
وی یادآور شد: چه کردند این افراد در حق مردم که امروز بعد از ۴۵ سال که از عمر انقلاب می‌گذرد نگاه مردم را به این جایگاه مهم که یکی از ارکان دموکراسی است در دنیا و کشور ما محسوب می‌شود تبدیل شده به یک نگاه منفی!
علیزاده گفت: ورود به مجلس به جای این که ارزش باشد تبدیل شده به یک ضد ارزش و هنجار معتقدم کسانی که افکار و ذهنیت مردم را به مجلس تغییر دادند اشتباه کردند لذا عدم مشارکت هم باعث تکرار این اشتباه خواهد شد. اگر با انتخاب خودمان، آن را اصلاح نکنیم.
وی افزود: ما مردم باید دست به دست هم بدهیم و تکثیر شویم ما امروز باید نگاه مردم را نسبت به جایگاه‌های سیاسی و مدیریتی که افرادی با سو مدیریت خراب کرده‌اند را تغییر دهیم.
علیزاده بیان داشت: ما نمی‌گوییم همه مدیران بد بودند اما مدیران زیادی بودند که مسائل و مشکلات جوانان ما را درک نکردند.
وی با بیان این که امروزه اگر جوانان ما ناراضی هستند باید علت آن را ریشه‌یابی کرد، افزود: بخشی از نارضایتی جوانان ناشی از القائات رسانه‌های بیرونی است لذا باید ببینیم چه کردند با جوان ما که به جای نگاه به درون خود را مشغول شبکه‌های فضای مجازی کرده است.
علیزاده گفت: غیر از این که در حال حاضر یک تک صدایی ایجاد کردند و نگاه تنگ‌نظرانه‌ای اعمال شده حتی در صدا و سیما چرا اجازه دادند فرزند ما راه دیگری را برای فکر و خوراک مغزی و عقلی خودش پیدا کند.
این فعال فرهنگی خاطرنشان ساخت: اگر یک روزنه باشد برای برون رفت از مشکلات انتخابات و مشارکت در آن است معتقدم وقت تغییر است.
وی با بیان این سوال که آیا درد مردم ما واقعا آیا مسائل اقتصادی است افزود: مسائل اقتصادی است اما عمده مشکلات و مسائل مردم، مسائل فرهنگی و اجتماعی است و این برمی‌گردد به نگاه و تفکر و دیدگاهی که نسبت به مسائل فرهنگی در جامعه وجود دارد.
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من امتحان خودم را پیش شما پس داده‌ام عملکرد من برای شما شفاف است من در این چند سال خدمتم واقعا تلاش کردم تا شفاف باشم و صادقانه خدمت کنم من نیازمند همراهی شما هستم.
وی تصریح کرد: من تغییر نخواهم کرد من مدیری نیستم که تن به هر شرایطی بدهم و در هر شرایطی کار کنم من سعی خواهم کرد وکیل صادق و وفاداری برای مردم باشم اما این حاصل نمی‌شود مگر این که شما با مشارکت خود در انتخابات یک موج برای تغییر نگاه جامع به فرهنگ و هنر ایجاد کنید.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =