بی‌نظیر جلالی: روزه مگر قانون دارد که حجاب قانون داشته باشد؟

سخنگوی لیست انتخاباتی «صدای عدالت» گفت: «در تمام دنیا خودکشی در ۲۰ سال اخیر روند کاهشی داشته اما متاسفانه در ایران روند افزایشی داشته است.»

به گزارش خبرآنلاین، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند برگزار می‌شود، بی‌نظیر جلالی، سخنگوی لیست «صدای ملت» و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس درباره مهم‌ترین مسائل جامعه زنان به خبرآنلاین گفت: «زنان به‌عنوان نیمی از جامعه ایرانی با مسائل مختلفی مواجه هستند، مانند تبعیض جنسیتی در حقوق و دستمزدها که نسبت به مردها دستمزد کمتری می‌گیرند، بحث کودک همسری، خشونت خانگی، قتل‌های ناموسی هم جزو آسیب‌هایی هستند که متوجه جامعه زنان می‌شود، برخی از زنان جامعه ما هم درباره مسئله حجاب نظرات متفاوتی دارند که باید درباره آن راه حلی پیدا کرد.»

او ادامه داد: «ما در لیست صدای ملت شش نفر خانم هستیم که به حجاب دیدگاه فرهنگی داریم نه نگاه امنیتی و سیاسی، معتقدیم حجاب نباید قانون داشته باشد، مگر درباره بقیه موضوعات مانند روزه قانون وجود دارد؟ درباره حجاب بحث‌های متفاوتی وجود دارد و نیازی نیست کشور برای آن این همه هزینه بپردازد، بالاخره باید قبول کنیم یکسری از افراد در جامعه هستند که تفکر متفاوت دارند و باید روش و رویکردمان در ارتباط با این گروه تغییر کند تا جامعه دو قطبی نشود.»

جلالی درباره مسئله کودک همسری بیان کرد: «باید به‌کمک افراد متخصص مانند جامعه‌شناس‌ها، روانشناس‌ها و حقوقدانان یکسری قوانین تصویب کرد که حداقل بازدارنده باشد.»

سخنگوی لیست انتخاباتی صدای ملت درباره آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه خودکشی گفت: «آمارهای خودکشی در ایران همانند سایر کشورها تابو هست، با اتکا به یک نگاه علمی در همه دنیا گفته می‌شود که زیاد صحبت کردن درباره خودکشی و نوع آن ممکن است جامعه و کسانی‌که احساس ناامیدی دارند را تحریک کند.

او با بیان این‌که «در تمام دنیا خودکشی در ۲۰ سال اخیر روند کاهشی داشته اما متاسفانه در ایران روند افزایشی داشته است.» با اشاره به مسئله خودکشی رزیدنت‌ها گفت: «خودکشی رزیدنت‌ها دلایل متفاوتی دارد، این گروه حقوق پایینی دریافت می‌کنند، همین‌طور پزشکان قبل‌تر یک وجه اجتماعی در جامعه داشتند که حالا از دست رفته است، از طرفی بی‌خوابی و شرایط سختی دارند، بنابراین خودکشی در این گروه چنین شرایطی پیدا کرده است.»

جلالی با اهمیت دادن به حوزه معلولان بیان کرد: «حقوقی که به معلولان داده می‌شود بسیار کم است، هزینه‌های زندگی فردی که معلولیت دارد بسیار زیاد است اما دولت هیچ‌وقت مسئولیت خود را درباره آن‌ها انجام نداده، معمولاً می‌گوید که بودجه ندارد اما به‌نظرم این یک‌جور توجیح است، و اساساً مسئله معلولان در اولویت دولت نیست.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    فقط یک نکته، چون باید دقیق حرف زد. اخیراً خودکشی طی پاندمی کرونا و بعد از آن در آمریکا افزایش داشته. انتظار می رود افراد دانشگاهی و فعال سیاسی و اجتماعی دقیق صحبت کنند.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    حرفهای تکراری , شعارهای تکراری احمدی نزاد هم قبل از انتخابات گفت مشکل ما موی جوانانه بعد از انتخابات گشت ارشاد رو راه اندازی کرد تمام این سیاست های فریبکارانه رو مردم تجربه کردند اصلاح طلب اصول گرا پایداری صدای ملت و مانا وشانا .....همه جز بله قربان گوی راس حکومت نیستند و هیچ کاری ازشون برنمیاد
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    وقت انتخابات همتون میشین استاد و نظریه پرداز و دکتر و ... ولی بعدش چی؟ دریغ از یه کار مثبت برا مملکت و مردم
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    249 9
    همش حرف مفت .
  • ییی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    بعله ، روزه خواری جرمه کیفریه ، نمی دونستی بدونین‌ ! در کل تظاهر به عمل حرام ، روزه خواری ، بی حجابی و... جرمه ماده ۶۳۸ ق م ا
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    همه ی بدبختی های جامعه از غربزدگی و فراراز اسلامه نه اسلام فقط مارک کشور اسلامی بشه که همه چی اسلامی نمیشه. خودتون فساد میکارید بعد داداز اسلام ستیزی منیزنید متهم اسلام میشه. سبک زندگی غربی شهرکه معضل سازه نه با سابقه ی ملی اجداد این کشور و نه با اسلام سنخیتی ندارد .
  • شلمچه IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    ماشاءالله عجب دست فرمونی خواهر بزرگوار با این تحلیل که حجاب قانون نمی‌خواهد و بخشی از مردم نظرات متفاوتی دارند.خوب میشه گفت معتادان و مشروب خوران ،ساقی های مواد مخدر و خیلی های دیگر هم نسبت به آحاد جامعه یه نظرات و برداشت متفاوتی دارند نباید برخورد شود و نیاز به قانون ندارد چون ممکنه جامعه دچار دو قطبی بشه خواهر بزرگوار ،بی حجابی یک بعد اجتماعی دارد تأثیر روانی دارد اسلامی که امر به حجاب کرده برای حمایت از خانواده و خانمها است و گرنه در چارچوب خانه که کاری ندارد شما با چه پوششی باشید واقعا چرا نمی‌دانید خیلی از طلاق ها و مشکلات زن و شوهر ها بواسطه بی حجابی و جلوه گری خانم های بی حجاب و بد پوشش است چرا فهمیدن این موضوع برای خانم سنگین است خواهر محترم برای چهار تا رای بی قابل با احکام الهی که تخصصی در ان ندارید بازی کثیف سیاسی راه نیندازید بلاخره حساب و کتابی است روز قیامتی هست
  • ناشناس IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    برای گرفتن چند رای دین و دنیاتون رو نفروشید
  • FI ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    باید به این خانم گفت : صحبت های قبل از انتصابات وبعد از انتصابات 🙄😌🙄😌🙄😌
  • مهدی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    سرکار خانم که نمیدانم از احکام و قوانین دین مبین اسلام اطلاع دارید یانه؟ قوانین و احکام دین غیر قابل تغییر است و باید کاملا رعایت شود. خواهشا مسئله حجاب را با احکام دین مقایسه نکنید .حجاب یک عامل برای حفظ شخصیت زن در جامعه اسلامی وشیعی است که توسط قرآن و و ائمه درجامعه تبیین شده است .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    خانم بی نظیر جلالی انگار شما هیچگونه اطلاعاتی از اسلام ندارید یا خودتون رو به جاهلی میزنید بله در مورد روزه هم قانون هست کسی حق نداره در ملا عام روزه خواری کنه حالا بره تو خونش هر چی میخواد بخوره در مورد حجابم همینطوره فرد باید قانون حجاب رو در جامعه رعایت کنه حالا بره خونش لخت بگرده
  • محمد مهدی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    بسوزد پارسیان که برای رای آوردن ارزش‌های اللهی را هم زیر سئوال می برند بخدا قسم شیطان شاخ ودم نداشت
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    خانم محترم! روزه خواری در ملأعام جرم است و جریمه اش شلاق است اما در کشور ما مثل قانون های دیگه اجرا نمی شود. در کشور پر از هرج و مرج و به هم ریخته ی ما، فقط اسم اسلام رو به یدک می کشند اما نه مسئولان مسلمان داریم و نه حکومت ما اسلامی است.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    به نظرم شما بشین تو خونه ، خونه داری تو کن خیر سرت فکر می‌کنی بیای همه چی رو درست میکنی
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    دنبال رای جمع کردنه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    74 7
    توانایی که حمایتت میکنم بهتره به فکر رای جمع کردن باشید تا بتونین بیت المال وبچاپین توروچه بهترین حرفا
  • احمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    70 8
    مخالفین فیلتر اعضای شورای فیلترینگ هستند و مخالفین انتخاباتی حجاب قانون حجاب مینویسند
  • Ap IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    هر کسی می تواند در جمع خصوصی خود بدون حجاب باشد اما بدون حجاب در ملا عام نباید ظاهر شود. این موضوع برای روزه هم وجود دارد. افرادی که روزه نیستند می توانند در جمع خصوصی خود روزه خواری کنند اما در ملا عام نمی توانند‌.
  • رضوان IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    81 52
    اینایی که موقع انتخابات بااین شعارای نخ نما وارد میشن خودشونم عتیقه اند🙃🙂یکی نیست بهش بگه روزه یه امر شخصیه ولی حجاب امر اجتماعیه خنگ خدا
  • علی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    99 48
    تعجب میکنم..از استدلال این خانم....ایا موضوع حجاب با روزه یکی هست ؟؟مثل این که بگید خودکشی مگه مجازات داره که قتل داشته باشه... یعنی پوشش مردم همه جای دنیا قانون داره حتی کشورهای کاملآ آزاد..اینجا نداشته باشه... والا به خاطر رای جمع کردن این سیاسیون هر چیزی رو قربانی میکنند.