عضو لیست صدای ملت: باید با غرب هم تعامل داشته باشیم /نباید در انحصار یک کشور باشیم

عضو لیست صدای ملت گفت: علاوه بر شرق، با غرب هم باید تعامل داشته باشیم و مسیر لغو تحریم ها را دنبال کنیم. اگر به دنبال لغو تحریم‌ها هستیم به معنای دوستی و نادیده گرفتن منافع و ملاحضات سیاسی-امنتی نیستیم، بلکه به دنبال حل مسائل و تعاملاتی هستیم که باعث وارد شدن ارز و فناوری به داخل کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عفیفه عبادی یکی از کاندیداهای جوان فهرست «صدای ملت» است که خود را برای حضور در رقابت برای ورود به مجلس دوازدهم آماده می‌کند. با توجه به مطالعات و پژوهش‌های وی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل، گفت‌وگویی در خصوص مسائل ایران در حوزه سیاست خارجی و جایگاه مجلس در این عرصه داشتیم.

عبادی گفت: معتقد هستم که کمیسیون سیاست خارجی مجلس یک نهاد مشاوره‌ای و نظارتی بر سیاست خارجی کشور است و تا جایی که می‌تواند باید سعی کند تا نقش مشاوره‌ای در راستای منافع ملی و اقدامات ملی را لحاظ کند. مهم‌ترین موضوعات را به دستگاه دیلماسی ارجاع دهد و نقش نظارتی خود را متعهدانه پیگیری کند.

این کارشناس با بیان این موضوع که معتقد به راهبردها برای تامین امنیت و منافع ملی هستم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راهبردها برای تامین منابع توسعه کشور، راهبردهای سیاست خارجی در راستای لغو و بی‌اثر کردن تحریم‌های ظالمانه خارجی است. ضمن اینکه موافق راهبرد بی اثر کردن تحریم‌های غرب هستم، معتقدم که دستگاه دپیلماسی باید سیاست‌های رفع تحریم ها را پیگیری کند. از همین رو معتقدم مجلس باید نقش مشاوره خود را در جهت کمک به رفع تحریم‌ها و افزایش قدرت سیاست خارجی، به کار بگیرد.

عبادی افزود: سیاست بالا دستی کشو و مواضع رهبری، تلاش برای لغو و بی‌اثر کردن تحریم‌ها به صورت موازی است. اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان همواره این موضوع را دنبال کرده‌اند، هرچند که در حصول نتیجه موفق نبودند، اما خواهان آن بوده‌اند.

عضو فهرست صدای ملت ادامه داد: هیچ‌گاه نباید برای رسیدن به هدف ناامید شد. برای اینکه توسعه سیاسی اقتصادی کشور و رضایت مردم تامین شود، فشارها باید کاهش پیدا کند. منابع اقتصادی را صرفا نمی‌توانیم از یک بخش تامین کنیم. به بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری نیز نیاز داریم. نباید در انحصار یک کشور باشیم؛ بلکه باید بتوانیم نقش مثبت و موثری را در دنیای بین الملل ایفا کنیم. علاوه بر شرق، با غرب هم باید تعامل داشته باشیم و مسیر لغو تحریم ها را دنبال کنیم. اگر به دنبال لغو تحریم‌ها هستیم به معنای دوستی و نادیده گرفتن منافع و ملاحضات سیاسی-امنتی نیستیم، بلکه به دنبال حل مسائل و تعاملاتی هستیم که باعث وارد شدن ارز و فناوری به داخل کشور می‌شود.

۲۱۱۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =