ادعای وزیر انرژی رژیم صهیونیستی: محال است کشور مستقل فلسطین تشکیل شود

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی شد که پس از حوادث هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، محال است کشور مستقل فلسطین تشکیل شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه ها، «الی کوهن» در اظهارات ستیزه جویانه افزود: باید برای آزادی گروگان های اسرائیلی در غزه اقدام شود اما این امر لازم نیست به هر قیمتی انجام بگیرد زیرا مسأله اساسی، متوقف نشدن جنگ در غزه است.

کوهن همچنین بدون نام بردن از اسامی کشورهای عربی مورد ادعا، گفت: اکثر کشورهای «جهان آزاد» و حتی «کشورهای عربی همسایه» از نابودی حماس حمایت می کنند اما از اعلام این امر خودداری می نمایند.

به گزارش ایرنا وزیر انرژی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: در صورتی که گسترش دامنه توافقات صلح منطقه ای به بهای تشکیل کشور فلسطین تمام شود، من از حمایت عادی سازی روابط و گسترش مناسبات دست می کشم.

اظهارات این وزیر صهیونیست در حالی است که روزنامه عبری «تایمز اسرائیل» در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت که کابینه امنیتی این رژیم عصر پنج شنبه برای بررسی توافق آتش بس تشکیل جلسه می دهد.

«رونن برگمن» تحلیلگر حوزه نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد: ارتش اسرائیل در (باتلاق) غزه فرو رفته است.

وی با اشاره به فرسایشی شدن فرایند آزادسازی اسرای صهیونیست، نوشت: اسرا از اسارت خسته اند و توده اسرائیلی ها در معرض اخبار تحریف شده و دروغ هستند.

این تحلیلگر حوزه نظامی رژیم صهیونیستی، شکست مقاومت فلسطین در عملیات نظامی را هدفی دست‌نیافتنی برشمرد و گفت: راهبرد فشار نظامی برای آزادی اسرا موفقیت آمیز نبوده است.

برگمن، آزادی اسرای صهیونیست را منوط به توافق با مقاومت فلسطین دانست و نوشت: آزادی اسرا فقط از طریق توافق ممکن است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1878437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =