فارس نوشت:

درحالی بر اساس آیین نامه داخلی مجلس مهلت دولت برای ارائه لایجه بودجه سالانه حداکثر تا 15 آذرماه است که بر این اساس مهلت دولت برای ارائه لایحه بودجه 91 تمام شده و دولت در فرصت قانونی لایحه را ارائه نکرده است.
طبق آیین نامه داخلی مجلس دولت باید لایحه بودجه سال اینده را حداکثر تا 15 اذرماه امسال به مجلس ببرد که این رویه قانونی در کمتر سالی اجرا شده است.

پیش از این محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفته بود: دولت در تلاش است تا لایحه بودجه سال 91 را آذر یا اوایل دی ماه به مجلس ارائه کند.
وی با اعلام اینکه رئیس جمهور به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ کرده تا در کوتاهترین زمان ممکن بودجه را در جلسات آتی دولت مطرح تا پس از بررسی کلیات و جزئیات آن، به مجلس ارائه شود، خاطر نشان کرده بود: با توجه به انتخابات آتی مجلس دولت در تلاش است بودجه را در وقت مقتضی و زمانی که مجلس فرصت کافی برای بررسی آن تا قبل از انتخابات داشته باشد، ارائه کند.

این در حالی است که رضا عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرده بود که دولت لایحه بودجه را در فرصت قانونی 15 آذر ارائه کند.
وی در مورد زمان ارائه لایحه بودجه 91 گفت: از آقای عزیزی معاون رئیس جمهور بپرسید که چه زمانی لایحه را تقدیم مجلس می‌کند،ما تاکید کردیم که طبق قانون تا 15 آذرماه ارائه کنند، تا فرصت رسیدگی به اندازی کافی وجود داشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا لایحه بودجه 91 آماده شده است، گفت: از معاونت برنامه‌ریزی بپرسید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد سال انتخابات مجلس و رسیدگی به لایحه بودجه 91 گفت: انتخابات در 12 اسفندماه برگزار می‌شود و دولت هر گاه لایحه را به مجلس بیاورد، طبق آئین‌نامه بررسی می‌شود و در چرخه قانونی قرار می‌گیرد.
عبداللهی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر لایحه بودجه دیر به مجلس ارائه شود، آیا دوباره به صورت چند دوازدهم تصویب می‌‌شود، گفت: لایحه چند دوازدهم نمی‌شود و وقتی ارائه شد می‌توانید از سخنگوی کمیسیون سوال کنید، ما فقط اداره کننده کمیسیون هستیم.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =