تذکر کواکبیان از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس موجب شد که محمدرضا باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت از ارسال دو نامه رسمی رئیس مجلس به رئیس جمهور خبر دهد.

عضو فراکسیون خط امام(ره)، در تذکری از دولت خواسته تا لایحه بودجه سال 1391 را هر چه سریع‌تر تقدیم مجلس کند تا به گفته‌ وی مشکلات سال گذشته تکرار نشود. 
 
به گزارش خبرآنلاین، در حالی که تا امروز 5 روز از مهلت قانونی دولت برای ارائه بودجه سالانه کشور گذشته است، مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به تاخیر دولت در ارائه بودجه، گفت: با توجه به این‌که اصل 52 قانون اساسی تاکید دارد و درماده 216 آیین‌نامه داخلی نیز گفته شده، دولت باید تا 15 آذر لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند،‌ اما اکنون پنج روز از این مدت گذشته اما این اتفاق نیافتاده است.
 
وی تصریح کرد: اگر تا آخر آذر یا حداکثر اوایل دی ماه سال جاری لایحه بودجه به مجلس ارائه نشود، عملا بعد از 15 بهمن با توجه به این‌که نمایندگان گرفتار انتخابات هستند، قطعا زمان زیادی برای بررسی وجود ندارد، لذا از دولت می‌خواهم که به موقع لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند.
 
این عضو فراکسیون اقلیت در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر بودجه مدعی شد: دولت‌های نهم و دهم بیش از 720 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند، ‌اما مجددا از بانک مرکزی اقدام به استقراض می کنند‌ و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از پروژه‌های عمرانی اجرایی نشود و زمانی که سوال می شود مشکل تامین منابع مالی را مطرح می‌کنند و این در حالی است که بودجه پیشین هنوز اختصاص پیدا نکرده است.
 
محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به این تذکر، گفت: در خصوص بودجه، مجلس تلاش خود را انجام داده، البته رییس مجلس شورای اسلامی طی دو نامه رسمی از دولت خواسته که بودجه را به موقع به مجلس ارائه کند.
 
وی با اشاره به تصویب سه دوازدهم در خصوص بودجه سال 90، آن را تجربه ای نامطلوب دانست و گفت: سال گذشته تجربه خوبی نبود که دو ماه اول سال 90 را بودجه نداشتیم و مجبور شدیم از 2 دوازدهم استفاده کنیم لذا دولت مکلف است که طبق وظیفه‌ قانونی‌اش به موقع بودجه را به مجلس تقدیم کند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =